fallback

Lufthansa настройва служителите си за тежки икономии

Концернът ще трябва да свие разходите си за персонал с 40%, за да се върне отново към печалбата

13:37 | 03.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Пакетът за спасителни кредити е последван от програмата за строги икономии: главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Шпор обяви в сряда, че авиокомпанията ще претърпи „мащабно преструктуриране“ предвид загубите от милиарди евро в рамките на причинената от коронавируса криза. Това, по думите му, е необходимо, за да може концернът да възстанови държавните помощи до 9 млрд. евро възможно най-бързо.

За тази цел Lufthansa планира да намали инвестициите, да предоговори доставките на самолети с Airbus и Boeing и най-вече да намали разходите за персонал. Все още не е ясно колко от 137 000-те служители трябва да си отидат. Но наскоро в корпоративните кръгове се заговори, че излишъкът на персонал възлиза на 20 000 работни места. В средносрочен план трябва да се продадат и части от бизнеса, предава Ройтерс.

„Световният въздушен трафик почти напълно замря през последните няколко месеца. Това имаше безпрецедентно въздействие върху нашите тримесечни резултати“, каза Шпор. От януари до март, когато масовите анулирания на полети поради ограниченията за пътуване срещу пандемията едва започнаха, Lufthansa превози с около една четвърт по-малко пътници - малко под 22 милиона.

Загубата след отчитане на данъци и амортизация нарасна с над 500 процента на годишна база до 2,1 милиарда евро.

В допълнение към спада на оперативния бизнес, амортизации върху самолетите и фирмената стойност от общо около 420 милиона евро, също натежават над представянето. Според текущите оценки, свързаният с кризата спад на цените на петрола води до загуби от фючърсни сделки в размер на 950 млн. евро.

Второто тримесечие е още по-опустошително в оперативен план, тъй като през април и май са били осъществявани само пет процента от полетите, направени през предходната година. Акциите на Lufthansa, застрашени от отпадане от Dax, поскъпват днес с още 3% след възстановяването си през последните няколко дни.

В условията на криза Lufthansa трябва да бъде спасена от фалит с държавни субсидии до 9 милиарда евро под формата на заеми, тихо участие и покупки на акции. Финансовият пакет, договорен с федералното правителство, все още не е одобрен от Европейската комисия официално. Сделката трябва да бъде одобрена на извънредно общо събрание на 23 юни, защото за влизането на държавата с дял от 20% капиталът трябва да бъде увеличен с 25%.

Финансовите средства трябва да бъдат изплатени до 2023 г., ако е възможно. Дотогава се очаква авиационната индустрия да усвои шока след кризата.

Наличните средства за изплащане на държавната финансова помощ би трябвало да се увеличат значително, обясни финансовият директор Торстен Диркс. „Това ще бъде възможно, само ако изпълним програми за преструктуриране във всички области на групата и постигнем съгласие за иновативни решения с профсъюзните партньори“. Досега фиксираните разходи бяха намалени с 30%, включително чрез програмата за работа на съкратено работно време за около 87 000 служители.

Въпреки това около 800 милиона евро изтичат от оперативния бизнес всеки месец. Освен това възстановяването на стойността на анулираните билети ще има отрицателно въздействие върху топящата се ликвидност, която в края на март възлизаше на 4,3 милиарда евро. Клиентите все още имат вземания за 1,8 милиарда евро към края на май.

Филиалите Austrian и Brussels Airlines вече приеха да намалят разходите за персонал с 20 и 25%. Преговорите на синдикатите с основната марка Lufthansa и германската нискотарифна авиокомпания Eurowings обаче тепърва започват. Според Даниел Рьоска, анализатор от Bernstein Research, групата ще трябва да намали разходите за персонал с повече от 40%, за да се върне обратно в зоната на печалбите.

P { margin-bottom: 0.08in } A:link { so-language: zxx }

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:37 | 13.09.22 г.
fallback