Засилването на продажбите на почистващи и хигиенни продукти е успяло да компенсира понижението в търсенето на някои храни като сладолед на фона на кризата с коронавируса на производителя на потребителски стоки Unilever. Така той е успя да избегне свиване на приходите си през първото тримесечие спрямо година по-рано, предава DPA. Unilever увеличи приходите си от продажби с 0,2 процента до 12,4 милиарда евро през първото тримесечие на 2020 г. На коригирана основа (коригирана според валутни курсове и добавки и продажби) приходите обаче са в застой. Резултатът беше малко под очакванията на анализаторите. Unilever включва марки като сапуните Dove, почистващите препарати Domestos, готовите храни Knorr, сладоледите Magnum и Langnese или студения чай Lipton.
Растежът на основните продажби е без промяна, а продадените обеми са се увеличили с 0,2 на сто, компенсирайки 0,2-процентовия спад на цените.Концернът за потребителските стоки ще разпредели непроменен тримесечен дивидент в размер на 0,4104 евро. Unilever изплаща дивидентите си на тримесечие. Екстраполирано до цялата година ще бъдат изплатени 1,6416 евро. При текущата цена на акцията от 44,16 евро, това съответства на текуща дивидентна печалба от 3,72 процента. Дивидентът за първото тримесечие ще бъде изплатен на 4 юни 2020 г. През април 2019 г. компанията увеличи дивидента за 24-та поредна година, а дивиденти се изплащат от 1937 г. Главният изпълнителен директор Алън Джоуп заяви, че компанията се приспособява към нови модели в търсенето и се готви за трайни промени в потребителското поведение във всяка държава. На фона на несигурността около коронавируса компанията реши да не публикува прогноза за цялата година.