fallback

Повечето секторни лидери в индекса DAX ще пропуснат целите на Парижкото споразумение

Някои от дружествата в германския показател все още не разполагат със стратегия относно постигането на климатичен неутралитет

12:40 | 19.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

С колко точно ще се повишат глобалните температури до 2050 г., ако всяка компания отделя толкова интензивно емисии на парникови газове, колкото вашия бизнес днес?

Това е добър начин да разберете дали сте предприели необходимите мерки в тази насока или сте решили да оставите този проблем на някой друг.

Проучване, засягащо 30-те компании, които влизат в състава на германския борсов индекс DAX, изчислява бъдещите техни емисии при различни сценарии. Като членове на DAX, въпросните дружества могат да бъдат разглеждани като  корпоративни лидери, които служат за пример на останалите представители на съответния сектор, пише Energy Post. 

Изследването, направено от Николас Шуерхоф и Ленарт Швасер, се фокусира конкретно върху двете големи германски енергийни компании RWE и E.ON.

Две трети от 30-те дружества няма да успеят да посрещнат целите от Парижкото споразумение за климата за ограничаване на температурите под 2 градуса по Целзий.

Авторите на проучването предупреждават, че въпросните компании трябва да увеличат значително своите усилия, подчертавайки, че дори сега някои от тях изобщо не разполагат със стратегия относно климата.

На фона на конференцията на ООН в Мадрид се появиха нови доклади, описващи текущото състояние на климата, като новините не са никак добри. Глобалното количество на парникови емисии се увеличава с 1,5 на сто всяка година през последното десетилетие и няма признаци, че тази тенденция ще обърне посоката поне през следващите няколко години. Това означава, че до 2030 г. ще са необходими по-сериозни и по-бързи съкращения на емисиите, за да бъдат постигнати целите на Парижкото споразумение. Междувременно учените предупреждават, че заплахата от увеличаващите се емисии може да нанесе неизлечима вреда на екосистемата по света.

Корпоративна отговорност или просто ПР?

Отдавна корпоративната отговорност и смекчаването на ефекта от климатичните промени представляват важна комуникационна и ПР тема. За щастие адаптирането към изменението на климата и намаляването на парниковите газове сега се възприемат все по-ясно като въпрос от стратегическо значение. Нови инициативи за климата като целите за намаляване на количествата емисии се обявяват почти ежедневно от една или друга компания. Авторите на проучването наблюдават, че предприятията признават своята отговорност относно разработването на решения, които драстично да ограничат емисиите на въглероден диоксид и други парникови газове през следващите 30 години.

Но ако се вземе сериозно под внимание Парижкото споразумение, ефективността на тези стратегии е от първостепенно значение.

Използвайки икономически модел за определяне на въздействието върху климата, Шуерхоф и Швасер анализират климатичните цели на 30-те най-големи и най-силно ликвидни компании в Германия.

Авторите разработват метод, който им позволява да измерят приноса на компаниите в борбата с изменението на климата при различни сценарии. Въз основа на икономическите показатели и данните за емисиите, моделът изчислява с колко градуса ще се повиши температурата до 2050 г., ако всяко дружество отделя толкова интензивно емисии, колкото и днес.

Големите енергийни компании играят основна роля в този процес

Основните енергийни дружества носят специална отговорност в това отношение. Те играят критична роля за обществата, осигурявайки просперитет като снабдяват с необходимите количества електроенергия и топлина домакинствата и бизнеса. В същото време обаче, когато се използват конвенционални методи за генериране на енергия, се създават предпоставки за замърсяване на околната среда. Решаването на този казус изисква отдаденост, амбициозна стратегия и иновативни технологии.

RWE и E.ON

Според анализираните компаниите RWE и E.ON имат специално значение за германския енергиен сектор и играят решаваща роля за борбата с климатичните промени. Наскоро двете компании обявиха сделка, която превърна RWE един от най-големите доставчици на зелена енергия. От своя страна, E.ON стана най-голямата енергийна компания в Германия, която се занимава с потребителски решения и енергийни мрежи, като придоби големи части от предишното дъщерно дружество на RWE Innogy. Но какъв ефект имат тези стратегии по отношение на минимизирането на приноса на компаниите към изменението на климата?

E.ON и RWE са си поставили свои климатични цели. Въпреки че и двете дружества искат да станат неутрални по отношение на климата в определени части на бизнеса си, е необходимо по-внимателно разглеждане на проблема.

Наскоро публикуваната климатична стратегия на RWE има за цел да намали до нула количествата директни емисии до 2040 г. Междинните цели от Обхват 1 представляват намаляване на емисиите с 33% до 2020 г. и със 70% до 2030 г.

Моделирането на бъдещите пътища за намаляване на емисиите на RWE показва увеличаване на температурата до 9,5 градуса по Целзий в единия случай, и до 13,8 градуса, при втория сценарий.

В същото време E.ON си е поставила абсолютна цел за намаляване на емисиите от Обхвати 1,2 и 3 с 30% до 2030 г. До 2050 г. компанията очаква емисиите от Обхват 1 и 2 да бъдат сведени до нула, като за момента няма ясно поставени цели за Innogy.

Изчисленията от моделирането показват покачване на температурата с 8,1 градуса по Целзий без да се взимат предвид обаче емисиите от закупуването на Innogy.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:20 | 10.09.22 г.
fallback