Според анализ на документи на хиляди компании за рисковете, свързани с климатичните промени, бизнесът по-скоро ще спечели от тях и то най-вече в рамките на следващите пет години.
Очакванията са придобивките за компаниите да са равностойни на сумата от 2,1 трлн. долара, показват изчисленията на британската неправителствена организация Carbon Disclosure Project, по-известна като CDP, която събира информация от името на инвеститори, съобщава Bloomberg.
Представителите на бизнеса, които се възползват от преминаването към екологични продукти и услуги, или които намират начини да помагат за адаптирането на хората към новите климатични условия, биха могли да получат значителни ползи от това.
Близо 6900 компании са представили отчети пред CDP през 2018 г. за финансовите рискове, които представляват за тях – пряко и непряко, климатичните промени. Анализаторите обръщат особено внимание на респондентите сред 500-те най-големи компании в световен мащаб. Ползите, равняващи се на 2,1 трлн. долара, са изчислени от респонденти в 225-те най-големи компании.
В същото време рисковете за бизнеса се равняват в парично изражение на 970 млрд. долара – повече от половината на това, което се очакваше допреди пет години. Тук изчисленията са на базата на 215 от най-големите 500 глобални компании.
Заплахите се очакват да дойдат предимно от въвеждането на нови правителствени регулации (като такси върху отделянето на въглерод например), промени на пазара, свързани с климатичните промени (като по-високи застраховки) или при директното изпълнение на някои операции.
Секторът на финансовите услуги е изправен пред рискове на стойност 700 млрд. долара заради възможни регулаторни промени, пазарни настроения или други непреки фактори, става ясно от доклада. За сметка на това ползите биха могли да достигнат сумата от 1,2 трлн. долара.
Анализаторите обаче отправят критики към индустрията заради наличието на практики, които увеличават ефектите от действията на потребителите, а не от своите собствени. „Финансовият сектор изглежда пропуска някои рискове“, се казва в доклада на CDP.
В продължение на вече 15 години CDP кара компании да представят публично данни за своите парникови емисии и да разясняват своите стратегии за своята рола при борбата с климатичните промени.
Групата променя проучването си през последните години, така че корпоративните резултати да бъдат структурирани в съответствие с препоръките на Работната група по свързаните с климата финансови данни, основана и председателствана от Майкъл Блумбърг.