Американската администрация, която е ангажирана с продължаващия си търговски конфликт с Китай, както и с продължаването на диалога с други свой партньори като Япония, Мексико и Канада, може да се окаже неподготвена за начало на преговори с Европейския съюз за търговска сделка, съобщава Bloomberg.
„Ние сме готови от страна на ЕС да започнем (преговори – бел. ред.) и имаме мандат“, заяви еврокомисарят по въпросите на търговията Сесилия Малмстрьом пред репортери в Париж. „Но не мисля, че САЩ са готови да започнат митническите преговори“, допълни още тя.
Еврокомисарят също така посочи, че в момента дискусиите с Китай са „основният фокус“ на Вашингтон.
Малмстрьом заяви, че е провела среща с американския търговски представител Робърт Лайтайзър по-рано в сряда, което е първата им среща очи в очи след като Европейската комисия даде зелена светлина за начало на диалога преди повече от месец.
Американският президент Доналд Тръмп и председателят на ЕК Жан-Клод Юнкер постигнаха политическо споразумение през юли миналата година, което задава рамката за бъдещо споразумение, което ще намали търговските мита между Вашингтон и Брюксел и ще премахне заплахата на САЩ за налагане на по-високи налози върху вноса на европейски автомобили и автомобилни части.
Макар миналата седмица Тръмп да реши да не налага засега допълнителни налози върху вноса на коли, той заяви, че европейският сектор представлява заплаха за националната сигурност на САЩ, както и че вносът от континента може да се наложи да бъде драстично намален.
Малмстрьом изрази надежда, че ако преговорите започнат скоро, сделка може да бъде постигната още в рамките на мандата на настоящата комисия, който изтича в края на октомври.
Тя също така отхвърли възможността блокът да се съгласи с т. нар. доброволни ограничения ан износа, тъй като тази практика не е в съответствие с правилата на Световната търговска организация.
„Макар да оценяваме, разбира се, че няма никакви мита върху автомобилите днес, ние все още сме фундаментално несъгласни с твърдението, че европейските автомобили и автомобилни части са заплаха за сигурността“, посочи Малмстрьом.