Германският канцлер Ангела Меркел призова за налагане на квоти за емисии на въглероден диоксид в индустрии като транспорта и строителството, като по този начин се разшири обхватът на задължението в сфери, които не са включени до момента в схемата за търговия с емисии на Европейския съюз (ЕС), съобщава Bloomberg.
Германия обсъжда дали да наложи такси върху замърсяването с въглероден диоксид или да разшири съществуващия пазар за търговия с въглеродни квоти, за да ускори процеса на редуциране на парниковите газове.
Депутатите в Берлин дискутираха през тази седмица предложението на Меркел, като обърнаха внимание и на евентуалното напрежение, което ще създаде в икономиката, която вече започна постепенното затваряне на въглищните централи с хоризонт до 2038 г.
Бизнесът и домакинствата вече плащат 25 млрд. евро годишно за субсидии за развитието на чистата енергия, което превръщат сметките за електроенергия на територията на Германия в най-големите в ЕС след тези в Дания.
Германия търси политика за ограничаване на въглеродните емисии, която да е „съвместима с икономиката“, посочва Меркел.
Нейната коалиция може да разшири европейския пазар за квоти във всички индустрии или да въведе нови такси.
Канцлерът иска решението да бъде взето до края на 2019 г.
Германският бизнес е скептично настроен относно способността на Меркел да осъществи този план, без да увеличи разходите на компаниите от съответните индустрии, посочвак Карстен Роле, ръководител на енергийното звено в BDI, организация, която представлява 100-те най-големи компании в Германия.
Неуспехът на най-силната европейска икономика да изпълни собствените си цели за намаляване на емисиите показва, че Меркел няма друг избор, освен да развие политиката, насочена към разширяване на дела на зелената енергия.
Германският министър на околната Свеня Шулце среда предложи да бъде въведена „въглеродна такса“ с начален размер от около 20 евро за тон, която ще се покачва с времето.
Промишлената дейност и производството в Германия са отговорни за приблизително 23% от всички въглеродни емисии в страната през 2018 г.