fallback

Предизборната тактика на Зеленски променя традициите в Украйна

Нетрадиционната тактика на комика, включваща активно социалните мрежи, изглежда дава резултат и скоро той може да стане новият президент в страната

17:16 | 06.04.19 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Украинският комедиен актьор Володимир Зеленски води нетрадиционна за Украйна предизборна кампания, чрез която успя да засенчи на първия тур много по-опитни противници, като се класира на първо място за втория тур, който ще бъде на 21 април, посочва Ройтерс в свой материал, цитиран от БТА.

Преди броени дни Зеленски качи видео във Facebook, в което постави условия на опонента си за втория тур - действащия президент Петро Порошенко, и му даде срок до 24 часа да отговори на тях. Четиридесет и пет минути след качването на видеото в социалната мрежа, то беше вече бе видяно 141 000 пъти, споделено над 22 000 пъти и беше коментирано 3300 пъти.

Зеленски призова Порошенко да дебатират на най-големия стадион в Украйна и да си направят медицински изследвания, за да се установи, че нито един кандидат не е зависим от алкохола или дрогата. Порошенко прие дебатите на стадиона и предложението за прегледа и вчера и двамата кандидати се подложиха на изследвания.

Комикът пренебрегва традиционните тактики за водене на кампания, като например организиране на големи митинги или разполагането по улиците на предизборни шатри, където се раздават листовки на хората. Комикът предпочита да разчита основно на социалните медии или на скечове, в които отправя шеги към противниците си. Той се представя за човек от народа, който може да се противопостави на корумпираните елити и на когото украинците могат да разчитат.

Част от предизборния екип на Зеленски работи в голяма къща в шикозен квартал на Киев. Офисите там са пълни с млади доброволци. Двадесет и осем годишният Михаил Фьодоров, чийто екип управлява различните страници във Facebook, YouTube и Instagram, казва: „Онова, което правим, е да не бъдем като никой друг". Фьодоров допълва, че екипът на Зеленски не иска да използва думи, които политиците употребяват традиционно и че иска да се отдалечи от това, колкото се може повече.

Фьодоров разказва, че още от началото Зеленски се е противопоставял на традиционните начини за действие. „В резултат на това имаме само една платформа - тя е интернет", допълва той.

Зеленски например призовава последователите си във Facebook да дават предложения за справяне с такива проблеми, като високите сметки за битови услуги или да споделят какъв премиер биха искали да имат.

Дмитро Разумков, политически съветник на Зеленски, казва, че комикът няма да организира масови митинги преди втория тур, защото той иска да се държи по един прозрачен и автентичен начин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:48 | 13.09.22 г.
fallback