Загубите от приемането в Европейския парламент (ЕП) на Пакет „Мобилност" на френския президент Еманюел Макрон ще бъдат големи за транспортните компании от Източна Европа, защото той би създал много допълнителни разходи на фирмите. Това прогнозира Георги Цанов от Съюза на международните превозвачи, в предаването „В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Той пресметна, че около 9 хиляди семейни фирми в България, които имат до пет камиона, няма да могат да отговорят на новите изисквания.
Георги Цанов припомни, че Полша, Румъния и България извършват най-много транспортни услуги в Европа. Според него „ние сме много по-гъвкави и конкурентоспособни, което всъщност пречи на компаниите в големите европейски страни”.
„Пакетът „Мобилност“ беше лансиран като мярка, защитаваща социалните права на работниците. Той обаче се оказа един от законодателните текстове, които разединиха Европейския парламент", коментира той одобрението на промените в пакета на първо четене от ЕП.
„Вкарването на пакета в последния момент в дневния ред на ЕП показва, че това не е пакет, който защитава социалните права на служещите в този бранш, а защитава определени икономически интереси“, подчерта Цанов и напомни, че превозвачите от периферията на Европа се лишиха от пазарите в Русия и Близкия изток, за да защитят европейските интереси и ценности, но сега са потърпевши от решението на ЕП. „Оказва се обаче, че общият европейски пазар не е общ, а на силните политически страни”, допълва той.
По думите на представителя на Съюза на международните превозвачи фирмите от Централна и Западна Европа нямат други аргументи и икономически лостове, чрез които да спрат превозвачите от Източна Европа да работят на техните пазари. „Пакетът се опитва да ограничи работата на държавите от периферията на Европа и бившия социалистически блок“, категоричен е Георги Цанов.
Още от разговора можете да видите във видеото.