fallback

След Дизелгейт ЕП иска задължителна модернизация на замърсяващите автомобили

България не е изпратила поискана от ЕК информация за изтеглянето на превозни средства от пазара

11:44 | 29.03.19 г.

Държавите членки следва да предприемат спешни мерки за изтегляне от пазара на голям брой автомобили, които причиняват висока степен на замърсяване. Те също така трябва да се координират с производителите, за да продължат със задължителната модернизация на хардуера с цел намаляване на емисиите на азотен диоксид (NO2) и да изчистят съществуващия автомобилен парк, заявиха евродепутатите в четвъртък в резолюция.

Тя бе приета с 301 гласа „за“, срещу 181 гласа „против“ и 42 гласа „въздържал се“, съобщи пресцентърът на Европейския парламент (ЕП). 

Парламентът се опасява, че проблемът със силно замърсяващите коли с дизелов двигател в голяма степен остава неразрешен и ще продължи да влошава качеството на въздуха в продължение на много години, ако не се предприемат ефективни координирани действия.

Комисията е започнала процедури за нарушение срещу няколко държави преди повече от две години заради неуспехa им да наложат санкции (в случая на групата Volkswagen) и е въвела системи за санкции, които да възпрепятстват производителите от нарушаване на законодателството за емисиите. Въпреки това не е приключил етапът на търсене на допълнителна информация. Процедурите все още продължават срещу Германия, Италия, Люксембург и Обединеното кралство, отбелязва ЕП.

Някои държави членки изглежда не си сътрудничат сериозно с Комисията в това отношение, добавят евродепутатите, и ги призовават да предоставят цялата необходима информация, за да може ЕК да представи доклад за емисиите в автомобилния сектор.

Според съобщението Европейската комисия е проявила „обструктивно поведение”, което е забавило разследването. А отказът да предостави публичен достъп до позициите на държавите членки в техническите срещи представлява лошо управление, посочва европейският омбудсман.

Депутатите отбелязват, че в САЩ жертвите на Дизелгейт са получили между 5 хил. и 10 хил. долара компенсаторни плащания, докато европейските потребители все още чакат подобаваща компенсация.

Според информацията, предоставена на Комисията от държавите членки, кампаниите в ЕС засягат ограничен брой автомобили от марките Volkswagen, Renault, Daimler, Opel и Suzuki. Няколко неправителствени организации и медии обаче съобщиха, че модели от други марки са показали съмнително количество емисии или са надхвърлили граничните стойности на замърсяване.

Някои държави членки, а именно България, Унгария, Ирландия, Словения и Швеция все още не са изпратили никаква информация на Комисията за програмите си за изтегляне на превозни средства от пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:17 | 04.09.22 г.
fallback