Точно два пъти Луиджи ди Майо, ръководител на движението „5 звезди“, вицепремиер и министър на икономическото развитие, беше в Пекин през последните месеци.
В допълнение към споразумението за италианско-китайското сътрудничество в Африка, става дума главно за участието на италианците в китайския гигантски проект "Един пояс, един път", наричан още "Новия път на коприната".
Китайският държавен глава Си Дзинпин възнамерява да инвестира 900 млрд. долара в мрежа от пътища, железопътни линии, пристанища и летища - от Азия до Европа. Това може да гарантира големи поръчки и за Италия.
Страната може да се възползва доста добре, защото икономиката е парализирана, надвисва и рецесия, а това, което расте, са преди всичко дълговете. Само от Далечния изток изглежда има надежда: Китай обещава работни места и инвестиции за италианците, евтини кредити и, разбира се, по-добър достъп до огромния пазар. В Триест вече има истинска треска: пристанището там иска да се превърне в мега разпределиелен хъб за китайските доставки за Европа. Генуа също има надежди за пристанището си.
Ето защо още миналата година Ди Майо сформира "Task Force China" – специална работна група, ръководена от неговия заместник Микеле Джерачи. Завършил икономика и електроинженер, той дълго време е живял в Китай и е пламенен почитател на „доживотния владетел“ на Пекин Си Дзинпин. Джерачи придружи шефа си по пътешествията в Далечния Изток, от които те се завърнаха с резолюция: „Искаме да станем първия партньор на Китай в Европа".
На 22 март, когато приятелят Си Дзинпин ще пристигне в Италия, но не по-късно от април, по време на втората среща на върха за Пътя на коприната в Пекин, се очаква да бъде подписано споразумението за тясно сътрудничество по най-големия икономически проект след американския план Маршал, който подкрепи възстановяването на Европа след Втората световна война.
Защо обаче в Рим растат опасенията вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!