fallback

Проблемите с въздушния трафик са стрували на ЕС близо 18 млрд. евро през 2018 г.

Оперативните проблеми също са причина за създаването на 1 млн. тона въглеродни емисии от 2014 г. насам, които е могло да бъдат избегнати

20:04 | 06.03.19 г.

Стачките и недостигът на персонал при контрола на въздушното движение са стрували на икономиката на Европейския съюз 17,6 млрд. евро през 2018 г. Това е и най-лошата година за забавяния на пътнически полети през последното десетилетие, показват данни на индустриалната асоциация Airlines for Europe (A4E), цитирани от Ройтерс.

Действията на персонала, зает с контрола на въздушното движение, липсата на експерти или други структурни проблеми са отговорни за над 75% от забавянията. В същото време пътниците на самолетните превозвачи са се увеличили с 26% спрямо предходната година до 334 млн., посочват още от A4E.

„Напредъкът в авиацията е в застой и тръгваме назад“, посочва Майкъл Олиъри, главен изпълнителен директор на Ryanair и председател на A4E в изявление.

„ЕС трябва да се справи с неефективния монопол върху контрола на въздушното движение чрез интернационализация на въздушното пространство, създаване на конкуренция между доставчиците и по-бързо осигуряване и гъвкаво назначаване на контрольори на въздушния трафик“, допълва той.

Изпълнителните директори на компаниите, членуващи в A4E, сред които собственикът на British Airways IAG, както и easyJet, Lufthansa и Ryanair, проведоха в сряда годишната си среща в Брюксел, където те също така призоваха и за ново преразглеждане на регулациите за правата на пътниците и летищните такси.

Индустриалната група също така обеща да поднови усилията си за устойчивост на сектора. От A4E посочиха, че оперативните проблеми като стачките на персонала са станали причина за създаването на 1 млн. тона въглеродни емисии от 2014 г. насам, които е могло да бъдат избегнати.

Срещата се провежда ден, след като бе публикувано ново проучване, според което авиопревозвачите полагат недостатъчни усилия в борбата с глобалното затопляне. Изследването посочва, че е необходима употребата на повече самолети с по-ефикасно изразходване на гориво, както и предоставянето на гаранции, че полетите се извършват при максимален капацитет, за да се ограничат вредните емисии.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:14 | 12.09.22 г.
fallback