Европейският съюз не успя да постигне компромис днес с колко да намали емисиите въглеродни диоксид от автомобилите, тъй като страните със силна автомобилна промишленост и евродепутатите защитници на околната среда не стигнаха до компромис, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.
От месеци ЕС е разделен в мнението си колко точно да бъдат намалени въглеродните емисии от автомобилите.
Германия, която е с най-големия автомобилен сектор, предупреди, че по-строгите ограничения ще навредят на сектора и ще доведат до закриване на работни места.
Представителите на Европейския парламент имаха няколко кръга разговори с представители на Европейската комисия, за да намерят обща позиция, като приключиха след шест часа преговори рано тази сутрин, съобщиха дипломати от ЕС.
Европейската комисия първоначално предложи въглеродните емисии да бъдат намалени с 30 процента до 2030 година спрямо равнищата от 2021 година.
Германия подкрепи този план, но заради настояванията на няколко други страни като Холандия и Франция целта беше повишена до 35 процента. Има също така и преходна цел за 2025 година.
Евродепутатите гласуваха за намаляване на въглеродните емисии от автомобили с 40 процента през октомври, което предизвика остри реакции от автомобилния сектор.
Дипломати от ЕС казаха, че целите остават проблем.
Целите за намаляване на емисиите от транспортния сектор, единственият сектор, в който вредните газове все още се увеличават, трябва да помогнат на ЕС да постигне целта си за намаляване като цяло на парниковите газове с 40 процента до 2030 година.
Страните от ЕС отделно обмислят до каква степен автомобилните емисии трябва да бъдат намалени.
Осем страни от ЕС, включително Холандия и Швеция, са на мнение че намаляването на въглеродните емисии трябва да бъде с 40 процента за колите и посочват, че има мнозинство от страни, желаещи целта да бъде над 35 процента.
Дипломат от страна, която е за по-голямо намаляване на въглеродните емисии, посочи, че изглежда Австрия, която в момента председателства ЕС и преговаря от името на другите страни от ЕС, само чака съгласието на Германия.