fallback

BAT очаква приходи от 1 млрд. паунда през 2018 г. от бездимни продукти

Бездимният продукт glo вече се предлага в 8 държави, като още тази година е възможно сред тях да се нареди и България

13:32 | 06.09.18 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Цигареният концерн British American Tobacco (BAT) си поставя за цел до края на 2018 г. да генерира 1 млрд. паунда приходи от следващо поколение бездимни продукти, а до 2022 г. сумата да се увеличи петкратно, обяви Джеймс Мърфи, ръководител на проектите в сферата на биотехнологиите  в компанията.

По думите му от 2012 г. насам BAT е инвестирала над 2,5 млрд. долара в иновативни продукти. Нейните разработки вече са достъпни в 18 страни по света, като плановете са през тази година пазарите да станат повече.

Най-новото предложение на компанията, бездимният продукт glo, който се конкурира с IQOS на Philip Morris, вече се предлага в 8 държави, а според Мърфи през тази година ще дебютира и в други. Сред тях вероятно ще се нареди и България. Припомняме, че още през юли компанията подаде заявка за регистрация на три бездимни продукта у нас, както стана ясно от регистъра на новите тютюневи изделия към Министерство на икономиката.

„Подали сме заявка за регистрация на бездимни продукти в България, включително на Dunhill neo sticks“, потвърди Кирил Георгиев, мениджър Регулаторни въпроси в BAT България.

Засега обаче BAT не се ангажира нито със срок на пускане на продуктите в България, нито с информация за цените, на които ще се предлагат.

Пускането на бездимните продукти на BAT в България е логична стъпка за компанията, след като през юни тя обяви инвестиция от 800 млн. евро във фабрика в Румъния, която да произвежда бездимни продукти. По думите на Мърфи бизнесът на BAT в северната ни съседка се развива добре, а интересът към продукта glo расте.

Пред Investor.bg  Мърфи разкри, че най-популярният продукт на компанията в Европа е електронната цигара ePen, но glo бързо набира инерция.  „Glo се появи на пазара сравнително скоро, така че все още събираме данни за представянето на устройството“, коментира още той.

Продуктът вече се предлага в няколко европейски пазара. В Италия и Сърбия той беше представен през май тази година.

Течностите, използвани в електронните цигари на BAT, се произвеждат във Великобритания. Всичко останало се прави в Китай, където се изнасят течните компоненти и всичко се сглобява в азиатската страна, преди да бъде изнесено в чужбина, обясни Мърфи.

Нова посока

Голяма част от проучванията, върху които се опира компанията, се извършват в нейния Център за проучвания и развойна дейност в Саутхемптън, Великобритания. Той е основан  през  1925 г., а фокусът му пада върху  изследването и разработването на тютюневи и никотинови продукти от следващо поколение.

И все пак от компанията посочват, че въпросните нови продукти са потенциално по-малко опасни за здравето от традиционните цигари. Тъй като иновациите в тази сфера са сравнително отскоро, са необходими допълнителни проучвания, за да могат да бъдат адресирани дългосрочните рискове за здравето от въпросните продукти.

„Все още има малко независими проучвания в сферата, ето защо през следващите години очакваме повече развитие в тази посока“, коментираха от BAT.

 „От компания за тютюневи изделия ние се превръщаме в такава за потребителска електроника“, коментира Сара Кууни, ръководител Научни колаборации и комуникации в BAT.

За да отговорят на новите искания на потребителите, компаниите от сектора се насочват към създаването на голямо портфолио от продукти, с надеждата, че някой от тях наистина ще е им донесе дългосрочен успех.

„Произвеждаме продукти във всички категории, за да сме сигурни, че ще имаме продукта на бъдещето“, коментира пред Investor.bg  Джеймс Мърфи. „Инвестираме в нови продукти. Търсим продуктът на 2030 г.“

Тази нова посока изисква и повече кадри. BAT има ново звено, наречено Strategic Science Technologies, в което 500 души работят само по иновациите. Тези, които са заети с по-краткосрочните проекти, са около 50-60 души. Останалите търсят решения, които да достигнат до пазара след 5 до 10 години, коментира Сара Кууни.

Предизвикателствата

Като едно от основните предизвикателства пред бизнеса експертите от BAT посочват липсата на регулаторен консенсус в света по отношение на новите бездимни продукти. В Южна Корея например регулацията на електронните цигари е същата като тази на обикновените. В ЕС те не попадат в една категория. В Австралия има най-стриктен режим до момента, като там електронните цигари са забранени.

„Всяка страна има собствен подход, в Европейския съюз липсва синхронизация, а ние очакваме приемането на допълнителни закони във всяка страна“, допълниха от компанията.

От BAT са категорични, че са необходими стандарти за сигурност в индустрията , но така, че да се позволи растежът на бизнеса, да се насърчават иновациите и да се инвестира повече в маркетинг, свързан с информирането на потребителите за опасностите, които носят различните видове продукти. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:12 | 13.09.22 г.
fallback