Акциите на британския производител на потребителски стоки Reckitt Benckiser скочиха, след като компанията повиши перспективите за годишните си продажби заради по-силното представяне на бизнеса с бебешки формули, особено в Китай, съобщава Bloomberg.
Производителят на обезболяващите Nurofen и бебешките храни Enfamil заяви, че очаква ръстът на сравнимите продажби да бъде в горния край на диапазона от 2 до 3%. Представянето се дължи на резултатите от първото полугодие, в което компанията се възстанови от година, белязана от проблеми в бизнесите ѝ с продукти за здравето, дома и личната грижа. Акциите поскъпват с 8,3% днес в Лондон, което е най-големият им ръст от 9%.
Миналата година компанията разшири дейността си в сферата на бебешките формули с придобиване за 16,6 млрд. долара на Mead Johnson Nutrition, което главният изпълнителен директор Ракеш Капур заяви, че е „инфлексна точка“ за Reckitt Benckiser. Компанията посочи Капур за президент на брандовете за потребителско здраве, за да изостри фокуса си върху исторически най-бързо разрастващо се подразделение.
Представянето през първото полугодие е било подкрепено от нарасналите доставки към САЩ на продукта Enfamil NeuroPro, както и натрупването на инвентар в Китай, заяви компанията в петък.
Reckitt се опитва и да продължи напред след серията трудности, включително кибератака и проваленото пускане на продукт от линията за грижа за краката Scholl.
Сравнимите продажби са се увеличили с 4% през второто тримесечие като цяло, но са скочили със 7% при бизнеса с бебешки формули, което е с почти 3 пр.п. над оценката на компанията. Освен че повиши перспективите за сравнимите продажби, Reckitt Benckiser вдигна целта си за растежа на нетните приходи с 1 пр.п. до диапазона от 14 до 15%.
Печалбата преди данъците е достигнала 1,1 млрд. паунда през първите шест месеца до 30 юни, което е с 10% по-високо от същия период на миналата година.