fallback

Разходите за преструктуриране потопиха печалбата на LafargeHolcim

Резултатите на компанията са подкрепени от силния растеж в Индия, но загубите в Африка са натежали

11:26 | 27.07.18 г.

Най-големият производител на цимент в света LafargeHolcim обяви в петък, че печалбата му за първото полугодие се е сринала с 43% след разходи за преструктуриране в размер на 300 млн. шв. франка, съобщава Ройтерс.

Базираната в Цюрих компания заяви, че нетната ѝ печалба за първото полугодие се е сринала до 371 млн. франка (373,24 млрд. долара) от 651 млн. франка година по-рано.

Продажбите са се увеличили с 2,7% до 13,27 млрд. франка, а компанията потвърди целта си за ежегоден ръст на нетните продажби с между 3 и 5% и нарастване на оперативната печалба с поне 5%.

Под управлението на главния изпълнителен директор Ян Йениш, който пое поста миналия септември, компанията намалява разходите, обявявайки по-рано тази година, че ще затвори водещите си офиси в Цюрих и Париж и ще съкрати 200 работни места, опитвайки се да спести 400 млн. франка годишно до края на първото тримесечие на 2019 г.

По-голямата част от работата по преструктурирането е свършена, заяви главният финансов директор Жералдин Пико, макар че отказа да коментира колко работни места като цяло са били съкратени като част от програмата.

LafargeHolcim, сформирана през 2015 г. след сливане между френската Lafarge и швейцарската Holcim, цели и по-бърз растеж, концентрирайки се върху по-малко пазари и правейки по-малки придобивания.

Йениш заяви, че е доволен от ръста на продажбите, особено от ускорението по време на второто тримесечие, когато продажбите са се увеличили с 5% спрямо темпа от 2,7% през първите три месеца на годината.

Оперативните проблеми на някои пазари са решени и очакваме да постигнем нарастващи маржове, улавяйки възходящата тенденция в търсенето през втората половина на 2018 г.“, каза още той.

Резултатите на LafargeHolcim са подкрепени от силния растеж в Индия – един от най-големите пазари на компанията, където дъщерното ѝ дружество Ambuja Cement тази седмица обяви ръст от 27% на печалбата през второто тримесечие.

Загубите в Африка обаче са натежали, като регионалното подразделение обяви загуба по-рано тази седмица заради по-високи финансови разходи и загуби от южноафриканския износ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:52 | 14.09.22 г.
fallback