Стотици германски шофьори, закупили Model S на Tesla, бяха принудени да върнат обратно сумата от 4 хил. евро, равняваща се на субсидията за електромобили, след като правителството сметна техните луксозни коли за „твърде скъпи“, за да присъстват в програмата за субсидии.
Около 800 шофьора, закупили своите коли преди 6-ти март и получили т.нар „екологичен бонус“, ще трябва да върнат обратно въпросната сума, заяви Федералното бюро за икономически и експортен контрол, цитирано от Bloomberg.
Програмата е създадена, за да подсили продажбите на електромобили в страната.
Други 250 потребители, закупили Model S, няма да получат бонуса, казват от Бюрото.
Tesla ще обжалва решението и ще покрие сумата, отговаряща на бонуса до решаване на проблема, заяви от своя страна американският производител на електромобили.
„Както показва нашият сайт, всеки човек в Германия има правото да закупи базовата версия на Model S, чиято основна цена не надвишава обявения таван и ние доставяме такива коли на потребителите“, казват от Tesla.
Германия субсидира закупуването на електромобили, чиято базова цена не надвишава 60 хил. евро. Федералното бюро зачеркна Model S от своя списък с коли, когато научи, че базовият модел на Tesla – Model S, не е бил достъпен за страната.
„Разговорът ни с Tesla, за съжаление, не доведе до разрешаване на проблема“, казва представител на Бюрото, който добави, че целта е да се предотвратят негативни последици върху потребителите.
Продажбите на електромобили в Германия се повишиха с 64% през първата половина на тази година, което постави страната на водеща позиция на пазара в Европейския съюз (ЕС). В същото време продажбите на Model S и Model X паднаха до трета позиция от началото на годината, информират Федералните транспортни власти.
Германските потребители, които са закупили Model S след 6-ти март ще могат да се възползват от програмата за субсидиране, след като Tesla докаже, че максималната базисна цена за покупка на модела не надвишава 60 хил. евро.