fallback

Британските любители на виното все по-усилено се насочват към Източна Европа

Все повече купувачи се насочват към източноевропейските напитки, тъй като те са по-евтини, но предлагат добро качество

21:31 | 15.06.18 г.

Любителите на виното във Великобритания се насочват към български, унгарски, словенски и португалски вина, търсейки по-евтина алтернатива на френските и италиански напитки.

Според Роуан Гормли, изпълнителен директор на веригата магазини за продажба на алкохолни напитки Majestic Wine, купувачите се опитват да намалят влиянието на покачващите се цени, като правят по-авантюристичен избор, пише британският в. Guardian.

Продажбите на вино от Източна Европа са се увеличили над три пъти само през годината до април. В същото време напитките от Португалия увеличават продажбите си с 61% за сметка на спад от 3% при испанските вина и никакво изменение при френските. Английските вина също се радват на интерес на местния пазар, отчитайки ръст от 9%.

„Източна Европа произвежда стоки с добро качество и потребителите сега са готови да им дадат шанс, тъй като могат да видят стойността им“, посочва Гормли.

Така например словенско вино от сорта пино грижо се продава средно за 5 паунда – с паунд по-малко от своя италиански еквивалент.

Потребителите остават под натиск от нарастващите цени на хранителните продукти, горивата и други ежедневни стоки, които изпревариха ръста при заплатите, като на този фон от Majestic Wine предупреждават за задаваща се трудна година на британския пазар.

По думите на Гормли компанията не планира да отваря нови магазини през тази година, която се очаква да бъде дори по-трудна от предходната.

„Със сигурност търговията от края на миналата година е по-трудна от предходната във Великобритания“, посочи той.

Маржовете на печалбата остават под напрежение заради увеличаващите се разходи за вносните вина от чужбина след обезценяването на паунда заради Brexit. Majestic Wine обаче не успява да предаде по веригата ръста заради голямата конкуренция на пазара на спиртни напитки във Великобритания. Заради това, че потребителите са фокусирани върху стойността, цената на бутилка вино е нараснала с едва 21 цента от 2015 г. насам при увеличение на разходите от 60 цента.

През последните месеци редица известни и престижни компании за продажба или обявиха фалит, или програма за затваряне на магазини, тъй като все повече клиенти предпочитат да харчат парите си онлайн. Според Гормли обаче физическото присъствие „на главната улица“ е важно за неговата компания и нямат планове да затварят който и да е било от над 200-те си магазина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:52 | 08.09.22 г.
fallback