fallback

Европейските регулатори не са готови за новия регламент за личните данни

Липсват финансиране и необходимите законодателни промени

17:21 | 08.05.18 г.

Oбщият европейски регламент за защита на личните данни (GDPR) беше обявен за най-голямото разклащане на законите за поверителност на данните от раждането на интернет. Има един проблем: много от регулаторите  все още не са готови, пише Ройтерс.

Регламентът влиза в сила този месец и ще обхване компании, които събират големи количества клиентски данни, включително Facebook и Google. Спазването на правилата няма да бъде контролирано от един орган, а от съвкупност от национални и регионални наблюдатели в 28-членния блок.

Седемнадесет от 24-те власти, които отговориха на проучване на Ройтерс, заявиха, че все още нямат необходимото финансиране или все още нямат правомощия да изпълняват задълженията си по GDPR.

„Разбрахме, че ресурсите ни са недостатъчни, за да се справим с новите мисии, дадени от GDPR", каза в интервю Исабел Фалкер-Пиеротин, президент на френската компания за защита на личните данни CNIL.

Тя, както и някои други регулаторни органи, искат от правителството си значително увеличаване на ресурсите и персонала.

Много наблюдатели нямат правомощия, защото правителствата им все още не са актуализирали законите си, за да включат европейските правила, процес, който може да отнеме няколко месеца след влизането в сила на GDPR на 25 май.

Отговорите на анкетираните показват, че режимът за прилагане на GDPR ще бъде по-слаб от антимонополния орган на блока, управляван директно от Европейската комисия, изпълнителната власт на ЕС, която миналата година наложи на Google глоба от 2,4 млрд. евро.

Стартирането на GDPR идва в момент, когато неприкосновеността на личните данни стана водеща тема, след като Facebook бе подложен на интензивен контрол заради изтичане на лични данни на 87 милиона потребители.

Целта на закона е да предостави на гражданите на ЕС повече права за контрол върху тяхната онлайн информация. Тя има доста технически изисквания и заплашва с глоби до 4% от годишните приходи на компаниите за тежки нарушения.

Най-засегнатите отрасли ще бъдат тези, които събират големи количества данни за клиентите, включително технологични компании, търговци на дребно, доставчици на здравни услуги, застрахователи и банки.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:48 | 13.09.22 г.
fallback