fallback

Онлайн търговията все повече удря физическите магазини във Великобритания

Почти една пета от продажбите на дребно във Великобритания се случват онлайн - повече дори от САЩ

11:50 | 09.02.18 г.

Великобритания се превръща във все по-силен лидер в бъдещето на онлайн пазаруването, но междувременно традиционните физически търговци на дребно се борят за оцеляването си, пише Bloomberg.

Докато 18% от продажбите на дребно във Великобритания се случват онлайн, залозите са дори по-високи, отколкото в САЩ, където делът е 12%. Как точно обаче изглежда кризата с търговията на дребно във Великобритания?

Пренасочването към онлайн търговията отвори британския сектор за нови играчи с ниски режийни разходи и цени, които привлякоха търсенето. Същевременно поевтиняването на паунда заради Brexit наду разходите за доставки на търговците на дребно.

Слабите продажби през коледния сезон доведе до предупреждения за печалбата на веригата магазини Debenhams, търговеца на килими Carpetright и на детски стоки Mothercare. Отчетената печалба на водещите търговци на дребно Tesco и Marks & Spencer се свива над два пъти през последните три години. Собственикът на магазини BHS пък фалира през 2016 г.

„Спадът, който виждаме в момента, е едва началото“, казва независимият анализатор Ричард Хайман. „Бъркотията е много по-грандиозна, отколкото в САЩ“, допълва той.

Огромното население на Великобритания, широкоразпространеният достъп до интернет и добрата пътна мрежа помага на електронната търговия да процъфти. Онлайн продавачите освен това получават благоприятно данъчно третиране.

Физическите търговци на дребно плащат налози, наречени бизнес ставки, върху наемната стойност на магазините си, а не върху печалбата. Макар че нарастващите цени на имотите увеличават тези постъпления с около 30 млрд. паунда годишно, Великобритания е намалила корпоративната данъчна ставка с над една трета – до 19%, през последните 10 години.

„Този баланс е погрешен и сега Amazon тук се радва на данъчни предимства, които не би получил никъде другаде“, казва Хелън Дикинсън, главен изпълнителен директор на British Retail Consortium – лобистка група, която иска данъчни промени.

Повече онлайн пазаруване обаче не означава по-голяма печалба. Всички най-големи британски търговци губят пари от онлайн дейността си, сочат оценки на Credit Suisse.

“Те искаха растеж на всяка цена“, казва анализаторът на Bloomberg Intelligence Чарлс Алън. „В края на краищата обаче е много трудно да разбереш защо са смятали, че това е разумно“, допълва той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:31 | 05.09.22 г.
fallback