Германската търговска банка Commerzbank приключи 2017 г. с по-ниска печалба заради високите разходи за съкращенията на хиляди работни места и ниските лихви.
Печалбата на концерна се срива двукратно до почти 156 млн. евро от 279 млн. евро, съобщи компанията. По този начин обаче банката се представи по-добре от очакванията на анализаторите. Анализатори прогнозираха чиста печалба от 127 млн. евро.
„Насърчихме дигитализацията на банката и отчитаме стабилен ръст“, поясни главният изпълнителен директор Мартин Цилке. „Това ни дава възможност през 2018 г. отново да изплатим дивиденти“. През 2017 г. обаче акционерите няма да получат нищо. „По пътя към търсената конкурентност ни предстоят още задачи“.
Заради преструктурирането, което ще коства и 7000 работни места, втората по големина борсово търгувана банка на Германия вече отписа през лятото 807 млн. евро. Освен това банката харчи много пари за дигитализация и привличане на клиенти.
Централно място в усилията за преструктуриране на банката има целта ѝ да увеличи броя на рентабилните си частни клиенти с 2 млн. до 2020 г., макар да признава, че новите клиенти започват да й носят приходи средно едва след 18 месеца.
Откакто Commerzbank обяви новата си стратегия през есента на 2016 г., тя е привлякла 639 000 нови клиенти, като сред тях 500 000 са се присъединили през 2017 г.
Банката, която е частично държавна собственост от началото на 2009 г., когато получи вливане на държавен капитал, е усетила ефекта от ниските лихвени равнища и ожесточената конкуренция във финансовия сектор.
Фактът, че все пак отчита печалба, се дължи на редица еднократни ефекти, като например продажбата на централата си във Франкфурт.