fallback

Metro отчете по-силни продажби в Германия, но и спад в Русия

Като цяло сравнимите продажби са се увеличили с 0,8% въпреки по-малкия брой дни за търговия през тримесечието

15:46 | 15.01.18 г.

Германската верига за търговия на дребно Metro отчете забавяне в продажбите на руския си бизнес през важното коледно тримесечие. Компанията обаче бележи подобрение в сравнимите продажби от основното си германско подразделение за търговия на едро, а хипермаркетите ѝ също са се стабилизирали, предава Ройтерс.

Бизнесът на Metro в Русия традиционно представлява голям дял от оперативната печалба. Компанията преди обмисляше да листне бизнеса, преди обаче кризата в Украйна и санкциите върху Москва да ударят руската икономика.

Това слабо представяне в Русия ще засенчи ползите от по-силните сравними продажби в Германия и на други места“, казва анализаторът на Bernstein Бруно Монтейне, отбелязвайки, че тримесечието представлява около половината от годишната оперативна печалба.

Акциите на Metro потънаха с 1,9% сутринта – един от най-големите спадове сред компаниите на дребно в Европа.

Metro прогнозира по-силна рентабилност, след като отдели веригата си за потребителска електроника Cecomony миналия юли. Компанията ще представи пълните данни за първото тримесечие на финансовата 2017/18 година на 13 февруари.

Metro, която управлява магазини за търговия на едро в 35 страни, както и затруднените хипермаркети Real в Германия, отчете ръст на продажбите от 0,1% до 10,1 млрд. евро, което е съвсем малко под консенсусната оценка на анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, за 10,2 млрд. долара.

Като цяло, сравнимите продажби са се увеличили с 0,8% въпреки по-малкия брой дни за търговия през тримесечието. Годишната прогноза на компанията „леко надвишава“ ръста от 0,5% през предишната година.

Главният изпълнителен директор Олаф Кох заяви, че данните съответстват на годишните прогнози, които предвиждат водещият ръст на продажбите да бъде поне 1,1% - ниво, постигнато през финансовата 2016/17 г.

Бизнесът с търговия на едро в Германия бележи ръст на сравнимите продажби от около 2%, но в Русия се наблюдава спад от 9%. Сравнимите продажби на Real пък остават без промяна, след като 9 от общо 281 магазина са били реновирани, за да поставят по-сериозен фокус върху свежите и органични храни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:25 | 12.09.22 г.
fallback