Европейските пазари затвориха с понижения във вторник, като инвеститорите продължават да следят геополитическото напрежение в Иран, съобщава CNBC.
Паневропейският Stoxx 600 приключи сесията надолу с 0,2%, като повечето сектори записаха спадове. Британският FTSE 100 отписа 0,52% от стойността си, германският DAX се понижи с 0,36%, а френският CAC изтри 0,45% от стойността си.
Автомобилните акции бяха сред губещите във вторник, заличавайки 0,1% от стойността си на фона на по-малко от очакваните регистрации на нови автомобили.
Поглед към отделните акции показва, че рекламната фирма Publicis Groupe падна на дъното на паневропейския индекс, след като Macquarie понижи рейтинга на книжата до „неутрален“. Акциите на компанията поевтиняха с почти 3%.
Глобалните настроения бяха подкрепени от новината, че Северна Корея е приела необичайно помирителен тон с Южна Корея. По време на годишния си форум за Нова година лидерът Ким Чен-ун заяви, че желае "мирно решение" със Сеул.
В същото време ирански протестиращи нападнаха полицейски участъци късно през нощта в понеделник, съобщиха информационните агенции и социалните медии. 21 души са загинали по време на гражданското недоволство в Иран – най-мащабното от 2009 г. насам. Само в събота са арестувани 450 души, като все още няма данни за броя им от началото на протестите в четвъртък, съобщава британският в. Guardian.
Според иранския върховен лидер аятолах Али Хаменей отговорни за случващото се в страната са противниците й. „Враговете на Иран използват всички средства в арсенала си, включително пари, оръжия и политическа и разузнавателна подкрепа, за да създават координирано проблеми“, каза той в първия си официален коментар от началото на недоволството.
В макроикономически план производствените данни на Великобритания, публикувани от IHS Markit, показаха слабо забавяне през декември спрямо предходния месец.
В същото време производственият сектор в Германия завърши с изключително добро представяне 2017 г. Ръстът на производството достига ниво, което не е наблюдавано от 2011 г., като то е подкрепено от най-бързо нарастващите нови поръчки за износ, регистрирани някога в 22-годишната история на проучването. В същото време обаче това води до забавяне на доставките.