fallback

Брюксел даде зелена светлина за сделката на Lufthansa за Air Berlin

Големият германски превозвач се отказа от претенциите си към Niki, за да получи разрешението на ведомството

19:08 | 21.12.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Европейската комисия разреши на германския авиационен концерн Lufthansa да придобие LGW - филиала на фалиралата авиокомпания Air Berlin, но при известни условия, предаде Ройтерс.

Решението е обвързано с ангажимент на превозвача да избягва изкривявания при конкуренцията, състоящи се най-вече в спиране на слотове за отлитане и приземяване на западното германско летище Дюселдорф, уточни ЕК.

Lufthansa се съгласи по време на проучването на ЕС да направи някои отстъпки от първоначалната си оферта, според която трябваше да придобие 81 самолета на Air Berlin. 

Изправен пред колебанията на комисията, авиопревозвачът, който вече е собственик на Lufthansa, Eurowings, Swiss, Brussels и Austrian Airlines, се отказа от претенциите си към подразделението на германския по-малък превозвач Niki, чиито самолети продължаваха да летят благодарение на негови средства, в очакване да получи зелена светлина за придобиването. 

Така Niki беше принудена да поиска съдебна защита от кредитори, както преди това направи неговата компания майка, и веднага да спре полетите си, оставяйки хиляда свои служители без работа и хиляди пътници без обратен полет. 

"Плановете за придобиване на Niki от Lufthansa създаваха сериозен риск" за конкуренцията, за които Lufthansa предложи само ограничени корективни мерки, отбелязва Комисията в комюникето си. Вместо такива корективни мерки Lufthansa реши да използва правото си да извади Niki от операцията, уточнява ЕК.

Сега малката австрийска авиокомпания търси купувачи.  

В средата на миналата седмица пък Lufthansa направи още отстъпки, отказвайки се от няколко слота на летището в Дюселдорф, за да може получи одобрение за сделката още по време на първата фаза на проверката. За другите летища, на които Lufthansa е получила времеви ниши за излитане и кацане комисията в Брюксел не е имала забележки, тъй като "или тези летища не са толкова натоварени, или обемът на слотовете след придобиването няма да доведе до проблеми за конкуренцията".

Преди днешното разрешение за Lufthansa Европейската комисия вече беше дала зелена светлина на британската авиокомпания EasyJet да купи 25 самолета на Air Berlin (от общо 140) за 40 млн. евро. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:25 | 11.09.22 г.
fallback