fallback

Бизнесът с лепилата насърчи резултатите на Henkel

Концернът може да продължи със сделките по придобивания

15:08 | 14.11.17 г.
Автор - снимка
Създател

Германският производител на перилните препарати Persil и на козметичната марка Schwarzkopf Henkel успява да увеличи печалбата си през третото фискално тримесечие – не на последно място заради силния бизнес с лепила, предавa DPA.

Нетната печалба, без отчитане на еднократни ефекти и преди данъци и амортизация, скача със 7,1 на сто до 897 млн. евро, отчете базираният в Дюселдорф концерн. Печалбата на акция скача с 8,5 на сто до 1,54 евро.

Анализаторите очакваха приходи в размер на 5,12 млрд. евро и печалба преди лихви и данъци от 907 млн. евро. 

По отношение на приходите също има ръст, като той се покачва между юли и септември с 5% до почти 5 млрд. евро. За това са спомогнали сделки, включително в доходоносния бизнес с лепила. Ако се премахнат ефектите от придобиванията, както и от нестабилните валутни курсове, то ръстът на приходите би бил от 3 на сто. 

Главният изпълнителен директор Ханс Ван Бойлен очаква и занапред „волатилна и несигурна“ пазарна среда. Същевременно той актуализира прогнозата си за чистата печалба на привилегирована акция за 2017 г. Сега той очаква „ръст от около 9 на сто“, докато по-рано очакванията му бяха за „между 7 и 9 на сто“.

Органичният ръст на приходите следва да се повиши с между 2 и 4 на сто, а чистият оперативен марж да се покачи от 16,9 на сто до „над 17,0 на сто“.

Ван Бойлен, който по време на Общото събрание на акционерите бе наречен „Шопинг крал“, очевидно ще продължи да защитава този прякор и в идните месеци. „Ако дадена компания ни пасне и цената е добра, тогава ще се възползваме от възможността“, заяви той по време на телеконферентната връзка с анализаторите. Той не назовава конкретна сума на възможните инвестиции, но спомена, че концернът похарчил за сделки през миналата и тази година около 5,9 млрд. евро.

Henkel, който е производител и на шампоаните с марката Schwarzkopf, се опитва да се наложи на изключително конкурентния американски пазар за перилни препарати, получавайки подкрепа от придобиването за 3,6 млрд. долара на Sun Products Corp. през май 2016 г. Покупката, която бе осъществена малко, след като Ван Бойлен пое поста, изправя Henkel като конкурент на Procter & Gamble Co. - пазарен лидер сред перилните препарати в САЩ.

През март тази година бе обявена и сделка за американския специалист по опаковането Darex за почти 1 млрд. евро. А в края на октомври бе анонсирана и сделката за северноамериканския фризьорски бизнес на Shiseido за 485 млн. долара. С двата си бранда за професионална грижа за косата Joico и Zotos Professional тази компания отчете приходи в поделението от 230 млн. долара при над 700 служители. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:45 | 12.09.22 г.
fallback