fallback

ЕК иска от България да въведе европейските правила за безопасност на жп транспорта

Страната ни не гарантира независимостта на разследващия орган и не е разпределила отговорностите и задачите по безопасността, констатират от Брюксел

15:27 | 04.10.17 г.
Автор - снимка
Редактор

Европейската комисия (ЕК) продължава две наказателни процедури срещу България. Едната е свързана с железопътния транспорт, а другата – с инфраструктурата за алтернативни горива.

ЕК иска от България да приведе всичките си национални правила в съответствие със законодателството на ЕС относно безопасността на железопътния транспорт - (Директива 2004/49/ЕО). 

Директивата изисква държавите членки на Европейския съюз (ЕС) да създадат независим орган по безопасността и независим орган за разследване на произшествия и инциденти, както и да разпределят задачи и отговорности по безопасността на различните участници в железопътния сектор с цел да се гарантира, че те не се припокриват или не се намесват помежду си.

Към днешна дата обаче България не успява да гарантира независимостта на разследващия орган и да му предостави достатъчно ресурси, констатира ЕК.

Срокът за предприемане на мерки от страна на България е два месеца, в противен случай ЕК може да заведе дело.

ЕК настоява освен това България, както и още осем държави от ЕС (Дания, Естония, Франция, Литва, Малта, Полша, Румъния и Швеция), да транспонира изцяло правилата на ЕС относно разгръщането на инфраструктурите за алтернативни горива.

Основната цел на директивата е да се създаде обща рамка за широкомащабно използване на инфраструктурата за алтернативни горива в Европа. Това е от съществено значение за намаляване на зависимостта от транспорта на нефт, смекчаване на неговото въздействие върху околната среда и по този начин укрепване на лидерството на Европа в борбата срещу изменението на климата, посочват от ЕК.

Директивата определя минималните изисквания за изграждане на инфраструктура за алтернативни горива, включително пунктовете за презареждане на електрическите превозни средства и пунктовете за зареждане с природен газ и водород. Тя трябваше да се въведе в националните законодателства най-късно до 18 ноември 2016 г.

Деветте страни обаче са уведомили само частично Комисията за мерките, с които въвеждат директивата в националните си законодателства. Срокът за цялостното и транспониране е два месеца.

Този месец ЕК е стартирала общо 37 наказателни процедури. Най-много са те срещу Румъния, Словакия и Белгия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:06 | 14.09.22 г.
fallback