Очаква се днес, след вчерашните избори в Германия, да бъде взето окончателно решение за бъдещето на втората по големина в страната авиокомпания Air Berlin, която се намира в процедура по несъстоятелност. Такава информация бе разпространена неотдавна от говорител на компанията, цитиран от ДПА.
След като наддаването за затруднения въздушен превозвач приключи на 15 септември, ръководството предпочете да не оповестява списъка с претендентите да придобият компанията.
Оживеният интерес на инвеститорите сам по себе си говори за Air Berlin, заяви тогава главният изпълнителен директор Томас Винкелман. Той отказа да разкрие подробности за участниците, подали оферти в търга.
Известно е обаче, че сред кандидатите да купят изцяло или отчасти втората по големина германска авиокомпания с над 8 хил. служители, 140 самолета и ключови слотове за кацане, са гигантът Lufthansa и германският бизнесмен Уц Класен, наред с британския нискотарифен превозвач easyJet.
Китайският инвеститор Джонатан Пан, германският бизнесмен Ханс Рудолф Вьорл, както и консорциум, включващ бившия пилот от "Формула 1" Ники Лауда и чартърния авиопревозвач Condor, част от групата Thomas Cook, също са участници в надпреварата, по неофициална информация.
Наддаващите са особено заинтересовани от подразделението Niki, продадено на Air Berlin от основателя Ники Лауда в края на 2011 г. То извършва полети на къси разстояния от Германия и Австрия до ваканционни дестинации в Европа, посочва Ройтерс.
През август се наложи Air Berlin да започне процедура по фалит, след като най-големият акционер, Etihad, спря финансовата си подкрепа заради дългогодишните загуби на компанията. Самолетите все още летят, благодарение на отпуснат от правителството мостов заем за 150 млн. евро, който ще продължи най-късно до средата на ноември.
(БТА)