fallback

Европейските производители на безалкохолни напитки спират продажбите в училищата

Индустрията вече спря рекламата на напитки с добавена захар сред деца, което е намалило чувствително продажбите

16:04 | 06.09.17 г.

Европейските производители на безалкохолни напитки обявяват, че ще прекратят продажбата на напитки с добавена захар във всички училища в Европейския съюз (ЕС) от края на 2018 г., съобщава онлайн изданието EurActiv.com.

Здравните активисти приветстват този ход, но допълват, че трябва да се направи повече за насърчаване на здравословното хранене в училищата.

Решението на организацията на производителите на безалкохолни напитки UNESDA разширява политиката на организацията от 2006 г. за прекратяване на всички продажби на безалкохолни напитки в началните училища и на рекламата за деца под 12 години. То е част от по-широка стратегия, която включва и намаляването на съдържанието на захар в безалкохолните напитки с още 10% до 2020 г.

Президентът на UNESDA Станислас де Грамон коментира, че решението "ще гарантира, че нашата индустрия не предоставя на младите хора напитки, съдържащи добавени захари, през учебния ден".

Потребителските асоциации подчертават, че едно от всеки три деца в ЕС е с наднормено тегло или затлъстяване. Заради прекомерната консумация на захар проблемите със зъбите са и едни от най-често срещаните в Европа, като засягат половината от децата.

Организациите смятат обаче, че само усилията на индустрията за спиране на маркетинговите активности сред децата не са достатъчни.

Детското затлъстяване е едно от най-важните проблеми на общественото здраве на този век, според Световната здравна организация (СЗО). Повечето деца с наднормено тегло стават и възрастни с наднормено тегло, което увеличава риска от развитието на различни заболявания.

Консумацията на богати на енергия храни и заседналия начин на живот са основни причини за наднорменото тегло и затлъстяването при децата. В свой доклад за затлъстяването от 2017 г. СЗО посочва като важна част от проблема напитките с добавена захар.

UNESCA отчита, че доброволният отказ от рекламирането на продукти на малки деца е довело до намаляване на продажбите на безалкохолни напитки в средните училища от 54% от общия брой през 2006 г. до 38% през 2015 г.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:32 | 11.09.22 г.
fallback