Повечето европейски пазари приключиха с леки понижения в сряда след глобалното рали, предизвикано от ръстовете на технологичните акции в САЩ, съобщава CNBC.
Общоевропейският индекс Stoxx 600 се понижи с 0,5%, като повечето сектори приключиха на червена територия.
Акциите на медийните компании се представиха най-зле в Европа в сряда с понижение от над 2,5% след разочароващ финансов отчет на една от водещите компании в сектора. WPP – най-голямата рекламна група в света, намали прогнозата си за годишните си нетни продажби, след като заради спад на търсенето на потребителски продукти и слаба търговия в САЩ компанията не е успяла да постигне целите си за полугодието. Компанията бе напът да отбележи най-лошия си ден на търговия от 19 години, като акциите ѝ се сринаха с 11%.
Акциите на Provident Financial се търгуваха с повишение, след като спаднаха с над 66% в предишната сесия. Британският кредитор успя да се възстанови частично от загубите в сутрешната търговия и се търгуваше с 0,6% нагоре в следобедната търговия.
Производителят на автомобили Fiat Chrysler Automobiles също се търгуваше с повишение, след като Morgan Stanley и Jefferies повишиха целевите си цени за акциите. Във вторник компанията отрече да е получавала оферти от китайската Great Wall Motor във връзка с бизнеса си с Jeep.
Председателят на Европейската централна банка (ЕЦБ) Марио Драги не даде сигнал какви ще са следващите стъпки по паричната политика в еврозоната в свое изказване преди ключовата среща на централните банкери по-късно тази седмица.
Еврото се повиши с около 0,14% до 1,1778 долара след речта на Драги и след данните, които показаха по-добри от очакваните резултати на PMI индексите за блока. Единната валута остана стабилно в следобедната търговия, приключвайки деня на ниво от 1,1809 долара. Паундът междувременно спадна до 8-годишно дъно спрямо еврото.