Air Berlin обяви фалит. Втората по големина германска авиокомпания подаде във вторник документи по процедурата за обявяване на неплатежоспособност, след като големият акционер и кредитор Etihad Airways „затегна кранчето на парите“. Заради това компанията вече не е разполагала с положителна прогноза за развитие, обяви мениджмънтът на Air Berlin, предава DPA.
Федералното правителство ще подкрепи компанията с мостов кредит в размер на 150 млн. евро. „Връщането на пътуващите до Германия с полети на Air Berlin не би било възможно в противен случай“, се казва в общо прессъобщение на Министерствата на икономиката и на транспорта. Кредитът е подкрепен от федерална гаранция.
Междувременно Lufthansa заяви, че поддържа съвместно с федералното правителство усилията за преструктуриране на авиокомпанията. „С това ще се гарантира, наред с други неща, че наетите от Air Berlin самолети, които летят в момента за Eurowings и Austrian Airlines (дъщерни компании на Lufthansa - бел. ред.), ще продължат да бъдат оперирани, както в момента"). Преговорите за придобиване на части от групата Air Berlin пък предлагали и възможност за пренасочване на персонала. „Lufthansa има намерение да доведе тези преговори до бързи и положителни резултати".
Акциите на Lufthansa продължиха да поскъпват във вторник след новината несъстоятелността на Air Berlin с над 2%. Акциите на Air Berlin са спрени от търговия.
Съюзът на пилотите Vereinigung Cockpit (VC) обяви, че „за служителите на Air Berlin, които вършат отлична работа от създаването на авиокомпанията, новината е истински шок".
Etihad пуска Air Berlin като „горещ картоф", въпреки че нови инвеститори са проявили интерес, разкритикува действията на арабския инвеститор VC. „С това инвеститорите от Персийския залив показват истинското си лице"...
Air Berlin извършва полети от летище "Тегел" в Берлин и от Дюселдорф. Флотилията й се състои от около 120 самолета. През миналата есен компанията обяви планове за съкращаване на до 1200 свои служители и даване под наем на част от самолетния парк заради значителни финансови загуби. Към края на септември 2016 година дълговете на компанията бяха около 1 милиард евро. Около 40 самолета бяха дадени под наем на конкурентната Lufthansa. По данни на самата компания през миналата година тя е превозила 28,9 милиона пътници.
От години Air Berlin лети на загуба. През 2016 г. тя беше в размер на 780 млн. евро. Положението се влоши в края на март с преминаването към лятното разписание. След това „заваляха“ отмени на полети и закъснения.