Кметът на Лондон Садик Хан призова за реформи в цялата транспортна мрежа на британската столица, така че тя да работи с нула емисии на парникови газове до средата на този век, съобщи Bloomberg. Идеята е това да се постигне с програма на стойност 3,3 млрд. паунда (4,2 млрд. долара) годишно, която да понижи опасните нива на замърсяване.
Програмата „Транспорт за Лондон“ постепенно ще разширява зоната за ултраниско ниво вредни емисии, така че до 2025 г. центърът да бъде „свободен“ от замърсяване, а вътрешните квартали – до 2040 г. Специалната зона трябва да покрие целия метрополис до 2050 г., предвижда предварителен вариант на транспортната стратегия.
По думите на Хан Лондон не може да си позволи стария подход към пътуването, тъй като се очаква населението на града да достигне 10,5 млн. души до 2041 г. Това ще увеличи пътуванията в Лондон с 5 млн. дневно.
Замърсяването в Лондон вече е на едни от най-критичните нива в Европа и причинява 10 хил. смъртни случая годишно, според проучване на King’s College London.
Стратегията включва рекордни инвестиции за насърчаване на ходенето пеш и колоезденето, така че тези начини на транспорт да имат 80% дял през 2041 г. През 2015 г. този дял е бил 64%. Това би означавало свиване на пътуванията с кола с 3 млн. дневно.
До около 2025 г. в метрото влаковете трябва да са на по-чести интервали, а някои линии да се модернизират. Освен това се предвижда създаването на мрежа от метролинии в покрайнините на Лондон, така че да се подобри времето за пътуване с 15% до 2030 г.
Планът на Садик Хан включва и подобрение на сигурността, така че през 2030 г. да няма случаи на загинали в инциденти с автобуси на градския транспорт. Освен това до 2041 г. не бива да има смъртни случаи или сериозни наранявания в пътни инциденти.
Предвижда се и осигуряване на 4G покритие в метрото.
Тази стратегия ще изисква разходи от около средно 3,3 млрд. годишно, което е близо 1% от БВП, който се генерира в Лондон.