Нарастващата популярност на веганството, крафт джина и карането на велосипед сред британците се отразява на традиционни тенденции в пазаруването, отбелязва британската статистическа служба, цитирана от dpa.
Службата използва стоки, асоцииращи се с хипстърската субкултура, като "млечни" продукти, които не съдържат мляко, и каски за велосипеди, за да следи инфлацията и цените на популярните стоки.
Статистиците, отразяващи британските тенденции в пазаруването, изглежда са стигнали до заключението, че хипстърите се асоциират с крафт алкохолни напитки и бира, фризирани бради, а също така обичат творческото рециклиране на предмети, винтиджа, облагородяване на районите за живеене, спасяването на планетата и веганството.
Ползвайки тези сведения, статистическата служба на Острова обнови т. нар. пазарна кошница на потребителската култура, която отразява избора на популярни продукти сред британците.
Това означава, че някога модните продукти като заместителите на млякото, крафт джина и продукти, свързани с велосипедите, вече официално са се превърнали в основна тенденция.
За първи път заместители на кравето мляко като продукти от мляко от соя, ориз, коноп или бадеми са прибавени към кошницата, отразявайки растящия вегански пазар.
Джинът се завръща в кошницата след 13 години отчасти благодарение на нарастващия брой малки компании за производство на този алкохол в страната.
Статистическата служба използва от 70 години кошницата със стоки, с чиято помощ измерва растежа и спада на цените на стоките. Тя взима предвид актуалните потребителски тенденции и гарантира, че изчислението на инфлацията отразява променените цени. В кошницата за тази година има 713 стоки, посочва БТА.