fallback

Слабото представяне във Франция удари оперативната печалба на Carrefour

Компанията обеща да увеличи продажбите си с между 3% и 5% тази година

10:06 | 09.03.17 г.

Вторият по големина търговец на дребно в света Carrefour пое ангажимент в четвъртък да увеличи продажбите си с между 3% и 5% тази година и допълнително да повиши свободния си паричен поток в момент, в който намалява инвестициите за реновиране на магазините си, съобщава Ройтерс.

Компанията каза още, че е готова да осъществи първично публично предлагане на имотното си подразделение Carmila и на бразилския си бизнес тази година, ако пазарните условия го позволяват.

Най-големият търговец на дребно в Европа запази дивидента си през 2016 г. без промяна на ниво от 0,70 евро на акция, след като оперативната печалба е спаднала с 3,8% до 2,351 млрд. евро през 2016 г., което е под средната оценка за 2,37 млрд. евро от анкета на Ройтерс.

На най-големия пазар на групата – Франция, оперативната печалба се е понижила с 13,4% до 1,031 млрд. евро, като маржовете са се понижили с 40 базисни пункта до 2,9%.

Това отразява разходите, обвързани с интеграцията на по-евтините магазини Dia, които са на загуба, и по-активните промоции във френските хипермаркети на фона на силната конкуренция в сектора.

На други места в Европа обаче оперативната печалба се увеличава, основно в резултат на продължителното възстановяване в Испания и подобрената рентабилност в Италия. В Латинска Америка представянето в Бразилия е силно въпреки трудните пазарни условия, а в Китай, който допринася за 5% от продажбите, все още се отчита загуба.

Carrefour заяви, че ще инвестира 2,4 млрд. евро през 2017 г. за реновиране и разширяване на магазините си, което е под сумата от 2,5 млрд. евро от миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:03 | 12.09.22 г.
fallback