fallback

Lidl слага край на найлоновите торбички

Това е първата германска верига от ниския ценови сегмент, която се решава на тази стъпка

16:23 | 20.09.16 г.
Автор - снимка
Създател

След големия концерн за търговия на дребно Rewe сега и германският дискаунтър Lidl преустановява напълно продажбата на найлонови торбички. Това ще е първата верига от ниския ценови сегмент, която премахва този асортимент, обяви мениджърът на Lidl Волф Тидеман пред Deutsche Presse-Agentur.

По този начин веригата очаква да бъдат „спестени“ над 100 млн. пластмасови торбички на година, а това съответствало на около 3500 тона пластмаса.

И във филиалите на веригата в другите немскоезични европейски държави Австрия и Швейцария в бъдеще няма да има найлонови торбички, поясни Тидеман. С тази стъпка дискаунтърът иска да подкрепи усилията на германското правителство за понижаване на годишната употреба от 70 торбички на жител годишно сега до 40 на жител през 2025 г.

Всеки клиент, който обаче има нужда от торбичка, може да избира между такива от памук или хартия, или предназначените за многократна употреба чанти. Те няма да са безплатни, както и досега. „Поставяме акцент върху „многократната употреба", се казва в обявлението на Lidl. „Ние искаме да предложим на нашите клиенти смислени и трайни алтернативи и едновременно да призовем към устойчиво и ефективно използване на ресурсите", каза Тидеман. 

В Германия Lidl има около 3200 клона и 75 хил. служители. Компанията е една от най-големите вериги магазини за хранителни стоки в Европа, част от германската Schwarz Gruppe, с над 150 хил. служители в над 9 хил. магазина в повече от 20 страни на континента.

Концернът навлезе в България през 2010 г. В момента в компанията у нас работят над 2 хил. служители, което е увеличение с 53% спрямо 2011 г., а до края на тази година се очаква да се открият още 250 нови работни места. Според мениджмънта дружеството отчита двуцифрен ръст на оборота през 2015 г. в страната и е на второ място след "Кауфланд България" в класацията на търговските вериги (без да се вземат предвид магазините "Метро Кеш енд Кери", които са от друг формат).

С решението си Lild не е пионер в Германия, където веригата супермаркети Rewe и текстилният дискаунтер KiK вече решиха да се откажат от найлоновите торбички. Повечето други германски търговци на дребно решиха в резултат на ангажимента си към „Търговското сдружение Германия“ да изискват пари от клиентите си за замърсяващите околната среда торбички, за да намалят ползването им.

Повечето германци изглежда подкрепят мерките. В публикувана през пролетта представителна анкета на института за анализ на общественото мнение YouGov над половината запитани (53 на сто) настояват за пълна забрана на найлоновите торбички. 

Междувременно Франция е напът да се превърне в пъpвaтa cтpaнa, ĸoятo въвeждa “тoтaлнa зaбpaнa зa плacтмacoви cъдoвe“. През юли в страната бe въвeдeнa зaбpaнa зa нaйлoнoвитe тopбичĸи, а сега се прие мяpĸa, ĸoятo зaбpaнявa вcичĸи плacтмacoви пpибopи, чaши, чинии и cъдoвe дo 2020 г. Mяpĸaтa дaвa нa пpoизвoдитeлитe чeтиpи гoдини гратисен период зa пpexoд oт плacтмacaтa ĸъм пo-eĸoлoгичнитe aлтepнaтиви.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:02 | 14.09.22 г.
fallback