fallback

Индустрията с фалшиви стоки е по-голяма от търговията с наркотици

Имитациите засягат не само луксозните марки, но и някои изключително евтини, твърди Пьотър Стрижовски от Организацията за сътрудничество и икономическо развитие

16:57 | 30.04.16 г. 7
Автор - снимка
Създател

Индустрията с фалшиви стоки е по-голяма от търговията с наркотици, заяви пред БНР Пьотър Стрижовски от Организацията за сътрудничество и икономическо развитие. Той е автор на изследване за търговията с имитиращи и фалшифицирани стоки, според което 2,5% от световната търговия се извършва с такива продукти.

По думите на Стрижовски анализите, които са базирани на събраните от организацията данни, сочат, че през 2013 г. вносът на фалшиви продукти е достигнал 461 млрд. долара, което представлява 2,5% от световната търговия. Само за Европейския съюз (ЕС) сумата достига 116 млрд. долара, или 5% от вноса на съюза.

Експертът допълва, че тези числа представляват само част от реалните данни и вероятно са много близки до истинските стойности, но в тях не е включено вътрешното производство на имитирани продукти, защото за него не могат да бъдат събрани данни.

“Това обаче означава, че индустрията с фалшиви продукти е по-голяма от тази с наркотиците”, категоричен е Стрижовски.

По думите му проучването показва, че Китай е най-големият производител на фалшиви продукти, но местните компании също страдат от фалшифициране и имитиране на продуктите им.

“В Германия също има голямо производство - на коли, на машини, но германската "фалшива индустрия" е почти нула, сравнение с това, което се случва в Китай”, посочва експертът.

Анализът разкрива още, че най-често фалшивите продукти са насочвани към развитите държави или групи от държави, най-често ЕС и САЩ. Причината за това е, че хората в развитите страни са готови да платят повече, за да получат определена марка, но това не означава, че останалите държави са защитени.

Стрижовски твърди, че всяко нещо, което има марка и носи нейното лого, може да бъде фалшифицирано, а докато хората са готови да платят за даден бранд, той ще бъде интересен на фалшификаторите.

Според анализа най-често фалшифицирани са обувките, дрехите и електронните машини, играчките, часовниците и част от фармацевтичните продукти. Обект на най-честа имитация са марките, които са разпространени по целия свят, като най-потърпевши са обуките Nike.

Фалшифицират се не само луксозните марки, твърди Стрижовски. По думите му това се случва и с много евтини, дори нискокачествени стоки, носейки рискове за здравето и безопасността. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:39 | 10.09.22 г.
fallback