След слабия старт на годината швейцарската банка Credit Suisse Group засилва своя курс на икономии в търговското подразделение. Банката ще се стреми да икономиса още 800 млн. франка (821 млн. долара) и ще свие инвестиционното си подразделение като част от плана за преструктуриране.
В дивизията, която продължи да отчита загуба през първото тримесечие, ще бъдат съкратени 2 хил. работни места, съобщи банката.
Мярката трябва да помогне за изпълнение на поставената цел за свиване на разходите до 2018 г. с поне 4,3 млрд. франка. Досега Credit Suisse е успяла да спести 3,5 млрд. франка. На борсата във Франкфурт новината се прие добре, като акциите се изстреляха с почти 4%.
Бизнесът на подразделението пострада от сдържаността на клиентите да осъществяват инвестиции, тежката пазарна ситуация и високите разходи. Този микс е довел до разочароващите резултати, пояснява главният изпълнителен директор Тиджан Тиам. Затова банката е взела решение за по-сериозни мерки.
„Ние напускаме онези дейности, които не пасват на стратегията ни“, пояснява банката. Рисково претеглените активи в тази дивизия трябва до края на годината да паднат до 60 млрд. долара от досега планираните 85 млрд. долара.
Втората най-голяма швейцарска банка отчита нетна загуба за 2015 г. от 2,94 млрд. швейц. франка (2,92 млрд. долара), което е доста по-зле от медианната оценка за загуба от 2,12 млрд. франка на анализатори в анкета на Ройтерс.
Както бе отбелязано, банката задели 3,8 млрд. франка за отписване през четвъртото тримесечие в резултат на новата стратегическа посока, която Тиам пое, фокусирайки се повече върху управлението на благосъстоянието и по-малко върху инвестиционното банкиране.
Отписването е основно свързано с придобиването на Donaldson, Lufkin & Jenrette през 2000 г., поясни банката.
През октомври Тиам стартира най-голямото преструктуриране на Credit Suisse от близо десетилетие. Той привлече 6 млрд. франка от инвеститори, засили бизнеса с управление на благосъстоянието, ограничи инвестиционното банкиране и съкрати работни места.
Малко повече от четири месеца след обявяването на стратегията много анализатори все още не са сигурни как Credit Suisse ще постигне целите си за растеж, които включват увеличаване на печалбата преди данъците от Азиатско-тихоокеанския регион повече от два пъти.