fallback

LafargeHolcim очаква 2-4% ръст на пазара за строителни материали през 2016 г.

Компанията за производство на цимент отчете загуба от близо 3 млрд. долара за четвъртото тримесечие

17:01 | 17.03.16 г.

Компанията за производство на цимент LafargeHolcim заяви, че тази година ще се фокусира върху подобряване на рентабилността. Производителят е понесъл сериозни разходи за отписване заради отслабващото търсене на развиващите се пазари, което e довело до загуба на групата в размер на 2,86 млрд. швейц. франка (2,92 млрд. долара) за четвъртото тримесечие, съобщава Bloomberg.

Базираната в Йона, Швейцария, компания е понесла разходи за отписване в размер на 3 млрд. франка отчасти заради активи в Китай, Русия и Индия, където търсенето се оказва по-слабо от очакванията на мениджмънта. Част от разходите са свързани и със затварянето на някои съоръжения след сливането на френската Lafarge с швейцарската Holcim миналата година. По този начин тогава беше създадена най-голямата компания за строителни материали в света по продажби.

Акциите на LafargeHolcim поевтиняха леко в четвъртък, с което спадът през последната година надмина 40%. Причина за това са споровете за висшите ръководни постове покрай сливането и регулаторният контрол, както и забавящият се икономически растеж в много развиващи се страни, където работи обединената група.

Председателят Волфганг Райцле също се оттегля, за да се върне в германската индустриална газова компания Linde, което предизвиква нови опасения за посоката, в която се движи групата.

Дори и така, главният изпълнителен директор Ерик Олсен все пак остана положително настроен в четвъртък, заявявайки, че глобалният пазар за строителни материали се разраства по-силно от очакванията на мениджмънта заради силното търсене в САЩ и Европа.

Пазарът трябва да се разшири с между 2 и 4% през 2016 г., каза Олсен.

LafargeHolcim, която е направила икономии по разходите в размер на 130 млн. франка през 2015 г., е напът да спести 1,5 млрд. франка до края на 2018 г., казва той. Компанията очаква да спести 450 млн. франка тази година чрез по-добри покупки, продавайки по-иновативни цименти и намалявайки разходите за транспорт. Целта за оперативната печалба е „поне“ 8 млрд. франка до 2018 г.

Оперативната печалба преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията на обединената компания за трите месеца, приключили на 31 декември, се е понижила с 15% до 1,40 млрд. франка от 1,65 млрд. франка за същия период на предишната година. Отчита се и спад на приходите от 5,9% до 7,44 млрд. франка. Данните за миналата година са изчислени така, сякаш обединената компания вече е съществувала.

Компанията заяви още, че постига добър напредък с целите си за привличане на 3,5 млрд. франка от активи за продажба, от които вече не се нуждае.

Сред договорените сделки са продажбата на дялове в операции в Южна Корея и Саудитска Арабия в отделни трансакции за почти 600 млн. франка. Компанията е договорила и разширяването на съвместното си дружество в Мароко със SNI – инвестиционния механизъм на кралското семейство в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:40 | 13.09.22 г.
fallback