fallback

Carrefour отчете ръст на приходите за четвърта поредна година

Печалбата на най-голямата верига магазини във Франция е нараснала с 2,4% до 2,45 млрд. евро

10:37 | 10.03.16 г.

Най-голямата верига магазини във Франция Carrefour отчете ръст на годишната печалба, след като съживяване на дейността в Европа е помогнало за постигането на четвърта поредна година ръст на приходите, съобщава Bloomberg.

Оперативната печалба е нараснала с 2,4% до 2,45 млрд. евро, заяви базираната в Болон-Биянкур компания в свое съобщение в четвъртък. Това съответства на средната прогноза на 24 анализатори. Коригирана спрямо обменните курсове и без някои ефекти, например интегрирането на дискаунт магазините DIА, чиито френски магазини Carrefour купи, печалбата се е увеличила с 12%.

Carrefour вече не е в онова трагично състояние, в което го завари главният изпълнителен директор Жорж Пласе преди четири години, коментира анализаторът Чарлз Алън от Bloomberg Intelligence. Пласе сега търси нови начини за генериране на растеж, които ще включват съживяване на европейския нехранителен бизнес на веригата, както и увеличаване на продажбите в Китай, които отчитат спад през миналата година. Конкурентът на компанията Casino Guichard-Perrachon обяви в сряда 35-процентов спад на печалбата в резултат на понижаването на цените във Франция.

„През 2016 г. групата ще продължи да отваря магазини в различните си формати с устойчив темп“, обяви Carrefour. Компанията съобщи още, че планира да инвестира между 2,5 и 2,6 млрд. евро и да поддържа рейтинга на дълга си, който според оценката на Standard & Poor’s е на ниво ВВВ+.

Веригата магазини повишава дивидента си с 2,9% до 70 цента на акция, което е по-малко от прогнозата на Bloomberg за 74 цента. Продажбите на Carrefour са нараснали с 3% през последната година на органична база, заяви компанията на 15 януари.

Търговецът на дребно съобщи още, че планира реновирането на още 500 магазина DIA тази година.

У нас през юли миналата година собствениците на Carrefour и Пикадили обявиха, че се отказват от сливането на двете търговски вериги. Обединението щеше да създаде верига от повече от 75 магазина в България с общ оборот от 452 млн. лева и над 3 хил. служители. И двете дружества бавеха плащания към доставчици от месеци, като някои от случаите стигнаха и до съда. След провала на сливането Пикадили обяви, че започва план за преструктутуриране, включващ затваряне на магазини и фокусиране върху предлагането на стоки от висок клас.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:48 | 14.09.22 г.
fallback