Най-големият производител на кисело мляко в света Danone намекна, че тазгодишният ръст на продажбите може да се забави заради нарасналата цена на млякото. Компанията е поредната, която заявява, че по-бавните икономики могат да затруднят напредъка, пише Bloomberg.
Продажбите ще се повишат от 3% до 5% през 2016 г., след като се покачиха с 4,4% през 2015 г. Това е най-бавното темпо от шест години. Миналата година Danone прогнозираше растеж от 4-5% за 2015 г.
„Икономическите условия ще останат волатилни и несигурни като цяло, с крехки или дори дефлационни потребителски тенденции в Европа, а тези на развиващите се пазари ще са подкопани от волатилността на валутите и трудностите, специфични за няколко основни пазара“, измежду които Русия, Китай и Бразилия, посочват от базираната в Париж компания.
Френският концерн се присъединява към големите си конкуренти, които имат по-слаби очаквания за тази година, след като перспективите пред глобалния икономически растеж се влошават.
Миналата седмица Nestle намекна, че през 2016 г. ръстът на продажбите ще бъде под дългосрочната цел за четвърта година, тъй като става по-трудно да се увеличават цените. На 19 януари Unilever заяви, че се подготвя за по-сурови пазарни условия и висока волатилност тази година.
Коригираната оперативна печалба на Danone се увеличава с 8,6% до 2,89 млрд. евро. Анализаторите очакваха средно 2,88 млрд. евро.
През четвъртото тримесечие продажбите се покачват с 3,6%, като са над консенсуса за ръст от 3,2 на сто.
Продажбите на прясно мляко се повишават с 0,6% през 2015 г., а оперативният марж от този бизнес се разширява до 10% от 9,3%. Danone дължи повече от половината си продажби на това звено, което произвежда киселото мляко Activia.
Председателят на Управителния съвет Франк Рибу ще приеме традиционна роля на неизпълнителен председател, съобщава още Danone. На него му бяха дадени допълнителни задачи по време на преходния период, след като през 2014 г. компанията преотстъпи поста му на главен изпълнителен директор на Емануел Фабер.
През ноември Danone направи прогноза за ръст на продажбите над 5% до 2020 г., обещавайки да подобри рентабилността от бизнеса с йогурт, който от години страда заради растящите цени на млякото и спада на потреблението в Западна Европа.