fallback

Урбанизацията и изхранването на градското население обсъждат експерти в Берлин

Министерството на земеделието ще организира щандове с български продукти в големи германски търговски вериги през април

17:28 | 15.01.16 г.

Как да бъде изхранено населението на градовете с качествена и здравословна храна – това обсъждат политици и експерти по време на най-голямото в света изложение за земеделие и храни „Зелената седмица”, което започна в Берлин.

81-то поред изложение е не само място, където потребителите да опитат храни и продукти от цял свят, но и платформа за обсъждането на критични въпроси, казват организаторите от германското министерство на земеделието.

Тази година страна партньор на изложението е Мароко. Страната представя подправки като шафран, млечни продукти от камилско мляко, ядки, масло от арган и роза.

Докато потребителите се интересуват предимно от качеството и цените, фермери ще организират демонстрация по време на „Зелената седмица”, за да привлекат внимание към проблемите си. Очаква се в Берлин да протестират както антиглобалисти и защитници на хуманното отношение към животните, така и индустриални земеделци, които настояват за повече респект към тези, които произвеждат храните.

България участва със свой атрактивен щанд, който изглежда като възрожденска къща и представя продукти от 18 български производители – традиционни сурови сушени колбаси със защитени географски наименования, трапезна розова вода, сирена, кисело мляко, лютеница, кьопоолу, вино, мастика, ракия, ликьор от роза. Танцьорите от ансамбъл „Българе” са в Берлин по време на цялото изложение и привличат с танците си допълнително публика.

Посетителите познават отдавна нашите продукти и ги купуват, казват от българския щанд.

През април Министерството на земеделието и храните ще организира щандове с български продукти в повечето големи германски търговски вериги, съобщи заместник-министърът на земеделието и храните Васил Грудев при откриването на българския щанд. Първият такъв щанд се предвижда да бъде именно в германската столица, уточниха от пресцентъра на агроминистерството.

„Когато предоставяме качествени продукти и те са промотирани добре – активно и атрактивно, считаме, че всеки консуматор би отразил качеството на продуктите ни”, подчерта Грудев. Той уточни, че основният интерес на германските потребители е насочен към българското вино, но млякото и млечните продукти също са широко застъпени на немския пазар.

„Има специален интерес и към биологичното производство, плодове, зеленчуци, мед и традиционни месни специалитети с географско обозначение. Това са стоките, за които се договорихме, че ще бъдат промотирани”, каза още Васил Грудев и поясни, че на тези щандове традиционно ще присъстват и всички продукти, които са свързани с розата и розовото масло.

По думите му именно чрез такъв тип промоционални кампании може да се събуди интересът към българските стоки и да се даде възможност родните продукти  да присъстват в европейските вериги.

България представя свои продукти за 27-ми пореден път на изложението. Българският щанд е представен на площ от 140 кв. м и е най-големият до момента от изминалите участия на страната ни в изложението.

Снимки от изложението може да видите в галерията

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:29 | 13.09.22 г.
fallback