fallback

Португалия започна да отменя приватизационни сделки

Лисабон реши да спре концесиите на обществения транспорт в Лисабон и Порто, планира да прекрати и процедурата за държавния авиопревозвач ТАР

21:48 | 07.01.16 г. 6

Новото правителство на Португалия е решило днес да отмени приватизацията на редица компании, като започне от обществения транспорт, съобщава АП.

Кабинетът е решил да отмени концесиите на обществения транспорт в Лисабон и Порто, които бяха приети от предишното дясно правителство прие като част от политиката на строги бюджетни икономии и увеличаване на приходите в хазната предвид изпълнената спасителна програма.

Решението е взето на политическо ниво, но трябва бъде формализирано от управителните съвети на компаниите, управляващи метрото и автобусите в двата основи португалски града, коментира португалският министър на околната среда Жоау Фернандеш след заседание на правителството.

Предходното правителство реши през септември миналата година да даде обществения транспорт в Лисабон на испанската група Avanza, филиал на мексиканската ADO. Експлоатацията на метрото в Порто беше предадена на испанската Аlsa, а автобусната мрежа пое френската Transdev.

Загубите на транспортните компании възлизат на общо над 4 млрд. евро, допълва още информационната агенция.

Португалският кабинет планира да спре приватизацията и на държавния авиопревозвач TAP. Наскоро Лисабон получи три оферти за авиокомпанията, като не пожела да разкрие потенциалните инвеститори.

Според източници на Ройтрес заинтересованите от ТАР са бизнесменът Дейвид Нийлман, основател на американска авиокомпания JetBlue и главен изпълнителен директор на бразилските авиолинии Azul, бразилско-колумбийският инвеститор Герман Ефромович, който контролира латиноамериканската Avianca чрез холдинга му Synergy, както и американският фонд Greybull Capital.

Според други слухове оферта за ТАР е подал и португалският инвеститор Мигел Паиш до Амарал чрез холдинговата му компания Quifel.

Лисабон не може да инжектира капитал в държавната авиокомпания, чиито дългове възлизат на над 1 млрд. евро, заради правилата на Европейския съюз за държавна помощ.

ТАP работи с флотилия от 77 самолета и изпълнява 2 500 полета седмично, много от тях до Бразилия, с която Португалия има исторически връзки. Португалското правителство не очакваше съществени приходи от продажбата на превозвача, но се надяваше, че инвеститорите поне ще успеят да се отърват от дълговете.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:09 | 14.09.22 г.
fallback