Volkswagen намалява годишния си бюджет за инвестиции във фабрики и оборудване с 1 млрд. евро, предава Bloomberg. Така компанията се подготвя за големите разходи, които ще трябва да извърши, за да поправи близо 11 млн. автомобила със системи за фалшифициране на нивото вредни емисии.
Автомобилният производител обяви, че ще намали капиталовите си разходи до 12 млрд. евро за превозни средства, фабрики и оборудване през следващата година. Инвестиционният план, който VW обяви в петък, не включва разходи за развойна дейност, които възлязоха на близо 4,4 млрд. евро в предходния бюджет на дружеството.
„Това все още са големи инвестиционни суми“, каза Арндт Алингорст от Evercore ISI. „Дружеството все още дава по-големи суми за инвестиции от своите конкуренти“, коментира още той.
Според информацията, която изнесе VW в петък, инвестициите ѝ са се увеличили двойно от 2008 година насам. Надзорният съвет на дружеството, мениджъри и синдикални лидери спорят за това, как най-удачно да бъдат направени съкращения в автомобилната група, съставлявана от 12 марки и над 300 модела.
Има възможност за намаляване на капиталовите разходи и тези за развойна дейност до 10%, сочат изчисленията на Evercore ISI.
„Със сигурност не бихме искали да намалим разходите за бъдещето ни“, заяви главният изпълнителен директор на VW Матиас Мюлер по време на пресконференция. Действията, които не трябва да се предприемат веднага, ще бъдат отменени или извършени по-късно, каза още той, Що се отнася до проекта за новия дизайнерски център във Волфсбург – той ще бъде отложен.
Петък е крайният срок, в който VW трябва да представи пред властите в САЩ и Канада план за поправката на дизеловите автомобили, оборудвани с мамещия софтуер. В САЩ засегнатите автомобили са 482 хил. VW посочи още, че ще трябва да изтегли близо 8,5 млн. автомобила в Европа поради същите причини. През третото тримесечие дружеството отдели 6,7 млрд. евро, за да плати разходите за това, отбелязвайки, че пълната цена вероятно ще е по-висока.
Освен това при близо 800 хил. коли има и нередности по отношение на въглеродния диоксид. Автомобилната компания няма да се наложи да изтегли и тези автомобили, но ще трябва да плати обезщетения за по-високите данъци и неотговарящата на посоченото консумация на гориво.
VW оцени, че икономическият риск за тези нередности е около 2 млрд. евро.