Германската търговска верига Metro AG отчете спад на продажбите за четвъртото си фискално тримесечие в съответствие с оценките на анализаторите и обеща да използва повече от очакваните приходи от продажбата на веригата магазини Galeria Kaufhof за разширяване на компанията, съобщава Bloomberg.
Приходите са се понижили с 1,1% до 14,2 млрд. евро през трите месеца до септември, заяви базираната в Дюселдорф Metro в съобщение, представено в понеделник. Това съответства на средната оценка на анализаторите, сочат данни на Bloomberg. Metro заяви, че очаква добри резултати от бизнеса около Коледа и поскъпване на акциите.
Продажбата на Kaufhof през тази година означава, че Metro има „финансовите средства да направи още придобивания“, заяви главният изпълнителен директор Олаф Кох, добавяйки, че годината представлява „повратна точка за Metro”.
Кох, който е главен изпълнителен директор от 2012 г. насам, прави преструктуриране на 50-годишната верига магазини, като продава неефективните активи и използва приходите за модернизиране на останалата част от компанията. Metro търси нови цели за придобиване, след като купи Classic Fine Foods Group, базиран в Сингапур доставчик на гурме продукти, за 290 млн. евро през август, както и бизнеса за ремонт на уреди и устройства RTS през същия месец.
В първия си финансов отчет след продажбата на Kaufhof на 30 септември Metro потвърди прогнозата си, според която годишната печалба преди данъци и такси и без единичните ефекти ще надмине 1,53 млрд. евро през миналата година. Веригата отчете нетни постъпления в брой от продажбата от 1,75 млрд. евро при очаквания за 1,6 млрд. евро.
„Новата фискална година започва добре“, казва Джон Кершоу, анализатор в Exane, добавяйки, че отчетът потвърждава „доказателствата за циклично възстановяване в Западна Европа“.
Акциите на Metro поскъпнаха с 3,3% до 27,77 евро за брой на борсата във Франкфурт тази сутрин, увеличавайки ръста за годината до 9,7%. Германският индекс DAX се е повишил с 4% през тази година.
Продажбата на Kaufhof, който управлява 135 магазина в Германия и Белгия, за 2,8 млрд. евро на канадската Hudson’s Bay Co. сложи край на дълги години опити на Metro да се раздели с компанията. Заедно с други придобивания Кох заяви, че ще използва приходите, за да повиши обслужването на клиентите и онлайн продажбите на хранителните магазини за търговия на едро Cash & Carry и веригата Media Markt and Saturn.
Ръстът на продажбите на магазините Cash & Carry, отворени преди поне година, са нараснали с 1,1% през фискалната година, отбелязвайки ръст за девето поредно тримесечие. Аутлетите за електроника Media Markt and Saturn отчитат ръст на продажбите от 3,1% от магазините, отворени преди повече от една година. Но складовите магазини за хранителни стоки Real продължават да отчитат спад на продажбите в магазините от над година, като за това тримесечие понижението е от 0,8%.