Продавачите на късо на Tesco Plc се завръщат на талази.
Броят на залозите срещу цената на акция на компанията е нараснал седем пъти от обявяването на годишните резултати на Tesco през април. Оптимизмът около плана за възстановяване на главния изпълнителен директор Дейв Люис се стопи, карайки акциите да поевтинеят с 9,6%, коментира Bloomberg. Късите продажби в момента отговарят на 3,6% от акции в обръщение, което е най-високият им дял досега, сочат данни на консултантската къща Markit.
Въпреки че намалява цените на продуктите си със стотици милиони лири, най-големият магазин за хранителни стоки във Великобритания е загубил по-голям пазарен дял в сравнение с J Sainsbury Plc и Wm Morrison Supermarkets Plc от септември насам, когато Люис пое управлението. Неговата стратегия за преструктуриране, обявена през януари, не успя да задържи конкуренти като Aldi и Lidl на разстояние, а през миналия месец бившият директор на Unilever заяви, че ще е трудно да спре печалбата да не спадне през тази година.
„Когато Люис дойде, той сякаш не може да направи погрешна стъпка“, заяви Ричард Кларк, анализатор в Sanford C. Bernstein. „Tesco обаче вече изгубиха първоначалната си инерция в търговията, а той се опитва да смекчи очакванията“.
Пазарният дял на Tesco се е свил до 27,9% през 12-те седмици до 18 юли от 28,5% през същия период на миналата година, а продажбите са намалели с 1,3%, заяви анализаторската компания Nielsen.
Акциите на Tesco поевтиняха с 1,1% до 212,25 цента в търговията през деня на борсата в Лондон. Пазарът все още оценява акциите на компанията с премия: акциите се търгуват на 22 пъти по-висока цена от изчислената печалба за следващите 12 месеца.
Най-голямата къса позиция на Tesco се държи от AQR Capital Management LLC и е на стойност около 104 млн. лири, сочат отчетите за регулаторите. Това е най-голямата къса позиция, която AQR държи на европейската борса. Говорител на компанията отказа коментар.
Британските магазини за хранителни продукти са любима цел на трейдъри на къси позиции, като Morrison и Sainsbury в момента са двете най-късо продавани компании в рамките на индекса FTSE 100. Tesco е на 14-та позиция по този показател.