fallback

Lufthansa предлага по 25 хил. евро компенсация за катастрофата на Germanwings

Семействата на загиналите ще оспорват предложението, юристите го определят като неадекватно

14:08 | 01.07.15 г. 1

Германската авиокомпания Lufthansa е предложила по 25 хил. евро компенсация на семействата на пътниците от Германия, които загинаха в разбилия се в Алпите самолет на нискотарифната дъщерна авиокомпания Germanwings, съобщава АП.

Авиопревозвачът предлага още близките на загиналите германци незабавно да получат по 10 хил. евро.

Адвокатите на семействата бързо отхвърлиха офертата, определяйки я като неадекватна.

Агенцията припомня, че 27-годишният втори пилот на самолета на Germanwings Андреас Лубиц умишлено го разби на 24 март. Загинаха всички 150 души на борда, от които 72-ма германци.

След катастрофата Lufthansa предложи помощ в размер до 50 хил. евро на роднините на пътниците, независимо от компенсаторните плащания.

В съвместно изявление Lufthansa и Germanwings заявиха, че ще поемат "дългосрочна отговорност за резултата от катастрофата". Децата, загубили родителите си, ще получат подкрепа за образованието си в дългосрочен план от специален фонд. Компаниите създават и допълнителен фонд, който ще осигури индивидуална подкрепа за проекти за помощ на роднините на загиналите.

Компаниите предвиждат и изграждането на няколко мемориала. Възпоменателни табели ще бъдат поставени и на летището в Барселона и в централата на компанията на Germanwings в Кьолн. В близост до мястото на инцидента пък ще бъде изградена “стая на тишината”.

Сред жертвите са и група германски ученици, които са се прибирали от училищна екскурзия в Барселона. В тяхна памет вече са засадени дървета в родния им град.

Един от адвокатите на засегнатите от инцидента семейства коментира пред Wall Street Journal, че обезщетението е неприемливо и трябва да бъде “шестцифрена сума”. Юристите в момента проучват какви са законовите възможности за оспорване на предложението.

От Lufthansa подчертават, че предложението им покрива само неимуществените вреди. Компанията допълва, че материалните нужди ще бъдат удовлетворявани индивидуално и в съответствие с германския закон за обезщетенията.

Претенциите на другите засегнати от инцидента към превозвача ще бъдат уредени съгласно германското законодателство, но ще се оценяват според националните им закони, допълва още изданието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:32 | 10.09.22 г.
fallback