Най-голямата германска авиокомпания Lufthansa не успява да постигне амбициозните си цели със стартиралата преди три години програма за икономии Score.
Заради силни „насрещни ветрове“, например по отношение на цените на горивата и приходите от билети, печалбата преди данъци и такси (EBIT) за 2015 г. вероятно ще се покачи с около 800 млн. евро вместо предвидените досега 1,5 млрд. евро, твърди ръководителят на проекта Йорг Байсел пред корпоративното списание Lufthanseat.
От около 7500 стартирали проекта завършени са почти 6000 и са донесли ефект за икономии от приблизително 3,6 милиарда евро.
Приключващата в края на 2015 г. програма за икономии бе създадена от предишния главен изпълнителен директор на Lufthansa Кристоф Франц и трябваше да извърши преглед на почти всички процеси в цялата група. Наред с другите неща например ще се редуцира и броят на различните видове самолети в групата. Предвижда се също така керосинът за всички авиокомпании в рамките на концерна да се купува съвместно.
Със спестовната програма Score Франц стартира най-голямото преструктуриране в корпоративната история. Програмата за намаляване на разходите трябваше да допринесе само през 2013 г. с около 740 млн. евро към резултата на концерна. Други 768 млн. евро трябваше да бъдат спестени през 2014 г., а още 744 млн. евро – през 2015 г. Пари, които трябва да бъдат вложени в модернизацията на флотилията, за да може "жеравът"* да устои на силната арабска конкуренция. Но същевременно това са пари, които трябва да бъдат спестени от възнагражденията на персонала. Програмата също така предвижда и съкращаването на 3500 работни места.
Мениджърите на концерна очакват нови тежки натоварвания по отношение на разходите във вече не толкова рентабилния бизнес на авиопревозвачите. Очакват се допълнителни разходи за такси, заплати и материал в размер на около 700 млн. евро на година, подчертава Байсел. Те трябва да бъдат компенсирани, за да се запази резултатът на сегашното ниво, смята той. * Lufthansa е наричана "жерав" заради емблемата ѝ.