Allianz SE обяви плановете си за намаляване на годишните разходи за продажби. Освен това най-големият европейски застраховател по пазарна стойност планира да инвестира в своето германско звено, тъй като секторът се готви за прясна конкуренция от нетрадиционните играчи, като Google Inc.
Allianz планира да намали годишните разходи за продажби в Германия с 40 млн. евро от началото на 2016 г., свивайки броя на клоновете до 60 от сегашните 88. Компанията също така ще освободи 360 от служителите си, главно в администрацията, което се равнява на 1% от общо 30-хилядния персонал на гиганта в страната.
Най-големият европейски застраховател по пазарна стойност обяви още, че планира да постигне намаляване на работната сила без принудителни съкращения и е започнал разговори с представители на трудовите организации. В Германия се използват мерки като ранно пенсиониране и работа на непълно работно време, за да се избегнат задължителните съкращения.
Застрахователите са под натиск да пренастроят традиционния си бизнес към дигиталната ера, след като онлайн сайтовете позволяват по-добро сравнение на застрахователните ставки. Освен това на пазара се появиха и някои нетрадиционни играчи. Google наскоро влезе в бизнеса с автомобилните застраховки във Великобритания и САЩ, като предлага Google Compare For Auto Insurance – услуга за сравнение на ставки.