Пилотите от италианския авиопревозвач Alitalia започнаха 24-часова стачка в полунощ, съобщи италианската радио-телевизия РАИ, цитирана от БТА.
В стачката участват членовете на синдикатите Anpac и Usb. Тя обхваща също регионалното подразделение на Alitalia - CityLiner, но не засяга летищата Бари, Бриндизи и Генуа.
Anpac посочва, че не е получил адекватни гаранции, че ще бъдат запазени работните места след изтичане на договорите през февруари, отбелязва AP.
В съобщение в събота Alitalia заяви, че стачката неправилно изтъква заплаха от съкращаване на работни места и че е свикана заради вече решени проблеми с другите синдикати, представляващи по-голямата част от пилотите и стюардите.
Авиокомпанията приканва клиентите си да проверят на сайта на Alitalia или на специален телефонен номер полетите си, преди да се отправят към летището.
Преди дни стана ясно, че Alitalia възнамерява да сложи край на партньорството си с Air France-KLM. Съответното споразумение с алианса няма да бъде продължено през 2017 г., съобщи Alitalia. Споразуменията за стратегическо партньорство през 2009 и 2010 г. са били сключени „при други икономически обстоятелства“, поясни компанията.
Предвид преструктурирането в превозвача те вече нямало да са от полза за концерна, заяви директорът на Alitalia Силвано Касано. Партньорството по думите му „облагодетелства другата страна“. Alitalia е член на SkyTeam Airline Alliance и през 2013 г. е превозила общо 24 млн. пътници, но не е генерирала печалба от 2002 г. насам.
От миналата година арабската авиокомпания Etihad Airways държи 49 на сто от Alitalia. През октомври 2013 г. акционерите в италианската авиокомпания дадоха единодушното си одобрение за увеличение на капитала с 300 млн. евро, за да се предотврати банкрутът на компанията, която е на загуба от няколко години. Предишният италиански премиер Енрико Лета обеща през февруари 2014 г., че правителството ще помогне с каквото може при евентуална сделка.
Италианският концерн е на загуба от години и се надява арабският акционер да го спаси от фалит.
Инвестицията на Etihad ще добави нови възможности за авиокомпанията. Нейният главен изпълнителен директор Джеймс Хоган изгражда съюзи по целия свят, за да насърчи трафика през транспортния си хъб в Абу Даби. Чрез Alitalia арабският превозвач си осигурява достъп до четвъртия най-голям транспортен пазар в Европа. Италианците също печелят – влизането на превозвача от Персийския залив осигури жизненоважен източник на ликвидност и ресурси за инвестиции за нова стратегия, насочена към по-далечните маршрути.
През 2009 г. Air France-KLM придоби 25 на сто от Alitalia, но впоследствие намали участието си до 1%. Французите не желаят да влагат повече пари в губещия италиански превозвач.