Германският концерн Schwarz Gruppe, който е собственик на магазините с марките Lidl и Kaufland, се превръща в най-големия европейски търговец, пишат специализираното издание Lebensmittelzeitung и Frankfurter Allgemeine Zeitung.
С приходи в размер на около 80 млрд. евро за изминалата фискална година 2014/15 базираният в Некарсулм концерн застава начело на търговците на дребно в Европа, като изпреварва френския търговски гигант Carrefour. Разстоянието между двете компании вече е 4 млрд. евро. Година по-рано приходите на германската компания бяха в размер на „само“ 74 млрд. евро. По-големи търговски компании има само в Америка, а след Walmart, Costco и The Kroger Co. германската компания е четвъртият най-голям търговец в света, доста преди Aldi и Metro. За Lidl и Kaufland днес работят около 350 000 служители, с 15 000 повече, отколкото преди година.
През миналата година компанията е вложила 3,5 млрд. евро в преструктурирането на стари филиали, голяма част от тях – в Германия. Други 1,5 млрд. евро са били инвестирани в експанзията на компанията. И за тази година концернът очаква инвестициите да са в същия обем. Lidl започва експанзията си в Европа през 90-те години на миналия век и бързо се превръща в една от най-големите вериги магазини за хранителни стоки. Компанията влезе в България в края на 2010 г. Kaufland дойде в страната четири години по-рано. Първият магазин на веригата в България отвори врати на 9 март 2006 г.