fallback

Стачка на машинистите блокира германския жп транспорт

Протестиращите настояват за 5% повишение на заплатите и съкращаване на работните часове от 39 на 37 часа седмично

09:46 | 22.04.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Поредна стачка на машинистите в германските държавни железници Deutsche Bahn заплашва да блокира жп транспорта в страната в рамките на два дни. Синдикалната организация GDL, която е по-малката от двата синдиката в компанията, започна стачни действия във вторник, когато в 15 местно време спряха редица товарни влакове. В 2 часа през нощта срещу сряда обаче в протеста се включиха и пътническите влакове, като по план стачката ще приключи в 21 часа местно време в четвъртък, предава DPA.

Tочният брой на стачкуващите засега не е известен, защото участието в акцията е доброволно. Все пак обаче железопътното движение в цялата страна ще бъде сериозно засегнато. 

Според Deutsche Bahn в движение ще бъдат около половината от регионалните влакове и една трета от бързите. Товарните превози ще се осъществяват чрез половината от влаковете.

Машинистите настояват за повишение на заплатите от 5% и съкращаване на работните часове от 39 на 37 часа седмично. По-проблемно е искането на синдиката да преговаря и от името на други служители, които традиционно са представлявани от конкурентния по-голям синдикат Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft (EVG).

Deutsche Bahn заяви още в края на миналата година, че е предложила 5% повишение на заплатите за следващите 30 месеца за машинистите, но няма да приеме предложението за заплащането на останалите служители.

В GDL членуват 19 000 от 196 000-те служители на компанията в Германия. Организацията е все по-критикувана заради своята неотстъпчивост и стачките, организирани в контекста на отслабващата икономика.

През миналата година синдикатът вече организира четири стачки заради условията на труд, които парализираха жп транспорта в много райони на Германия. Последната, от ноември, бе най-дългата стачка в историята на компанията от основаването ѝ през 1994 г. Тогава загубите за компанията бяха оценени на над 100 млн. евро. Предната стачка пък беше на 18 и 19 октомври.

И през февруари от GDL обявиха стачка, която трябваше да продължи до 180 часа. Тя обаче беше отменена след отстъпки от страна на жп компанията и преговорите бяха подновени.

Кадри от стачката вижте в галерията на Investor.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:24 | 12.09.22 г.
fallback