fallback

Почти половината руснаци намаляват покупките на храна

Рязкото повишение на цените е основната причина за ограничаване на покупките, отчита проучване

23:25 | 17.04.15 г. 3

Рязкото покачване на цените е принудило близо половината руснаци (44 процента) да намалят покупките на хранителни продукти с 24 процента през 2015 година. Това показва изследване на международната анализаторска компания Nielsen, цитирано от руската информационна агенция ТАСС, пише БТА.

Растежът на цените е усетен от всички анкетирани (99 процента), а 77 процента от тях изтъкват, че цените през първото тримесечие са се увеличили с една трета спрямо декември 2014 година.

Участниците в допитването най-вече се оплакват от значителното поскъпване на сирената, плодовете и зеленчуците, месото и месни продукти. 

Заради по-високите цени руснаците все по-често са се отказвали да купуват чипс и други закуски (48 процента), шоколад, плодови сокове, плодове, зеленчуци и месни продукти (45 на сто), млечни продукти (37 на сто), висококачествен алкохол (28 процента).

От нехранителните категории най-често са се отказвали да купуват почистващи и перилни препарати. Сега те се ориентират най-вече към магазини с ниски цени, където се забелязва забележителен приток на купувачи.

В момента безпокойствата от колебанията на валутите утихват, отбелязват експертите на Nielsen. През март 36 процента са следили редовно положението на валутния пазар спрямо 49 процента през декември.

По повод спада на курса на рублата анкетираните са усетили най-вече спад на жизненото равнище (44 процента), като 40 на сто са уверени, че положението скоро ще се подобри.

Все по-малко руснаци се вълнуват от хранителното ембарго, показва проучването: през март те са били 23 процента спрямо 33 процента през декември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:11 | 04.09.22 г.
fallback